söndag 17 januari 2016

Första veckan


Vårt lilla hemmagym på nedervåningen, eller gym och gym... Men man kan ju faktiskt träna en hel del med lite fantasi. Idag svettades jag för första gången sen förra onsdagen, alltså 1,5 vecka. Har typ gått och blivit deprimerad pga avsaknad träning. Kan väl inte säga att det var helt jättebehagligt att sitta på en sadel men det var iaf bättre än vad jag hade väntat mig. Alltid nåt :)

Dryga veckan på diet och två helger på diet avklarade. Jag har ju ALLTID haft ätardag på helger men tänkte ju skippa att ha den så där regelbunden utan mer när det är nåt speciellt. Och med en portion paj i fredagskväll och en skål hemmapoppade popcorn igår så känner jag mig sjukt nöjd. Både förra och den här helgen har jag köpt smågodis åt Damir och Emilija och inte smakat en endaste liten bit. Yeayyyy!

Så resultaten första veckan då?? Dam da da....
-3,7kg. 

Tappade dessa kilon de 4 första dagarna, sen stod vågen helt still flera dagar i sträck. Min teori är att det är vätskan som kissades ut de första dagarna och sen har jag helt enkelt inte legat på nåt underskott eftersom min dagliga dos med kalorier är uträknad på träning 5 dagar i veckan. Jag har ju vilat ändå till idag och då menar jag verkligen viiiiilat. 

Nu har jag mensvecka och då brukar jag öka ca 2kg så jag räknar med ett plus på vågen imorn. Men ska även ta mig till gymmet imorn och köra styrka. Väntar med ben och rygg ett tag till men finns ju massa annat man kan träna :)

Har förberett mat för några dagar framöver. Köttfärs och ris infruset portionsvis i påsar så det bara är att ta fram en påse och lägga till grönsaker. 1kg ugnsstekt kyckling gjorde jag igår och imorn tänkte jag rosta lite rotfrukter. Jag lagar mat för flera dagar och jag vill ha två olika rätter så jag inte behöver äta samma både till lunch och middag. 
Damir lagar mat för en hel vecka så tillsammans har vi stekt över 4kg kyckling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar