måndag 14 augusti 2017

Dag 1 vecka 2

Japp, måndag igen och min första arbetsdag efter semestern. En hel kasse med mat haTde jag med mig till jobbet imorse. En påse havregryn, proteinpulver, bär och lågkalorisylt till frukostgröten. Ägg till mellis för måndag, tisdag och onsdag. Lunch för hela veckan, alltså fem portioner och sen även några kvarg för eftermiddagsmålet. Så en stor kasse med mat helt enkelt och ändå hade jag glömt decilitermåttet, haha. 
Jag har lite meckigt med mina mattider när jag jobbar, vi har en rätt sen morgonrast så det blir för tight att äta frukost då på rasten 9.30 och sen äta lunch vid 12 för att sen inte äta annat än mellanmål fram till ca 20, då jag brukar äta middag. Idag åt jag gröt vid 9.30, ägg vid 12, lunch vid 14, mellanmål vid 16.30 och middag vid 20. Imorn tänkte jag äta lunch lite senare, vid 13, sen äta ägg på eftermiddagen, middag när jag kommer hem och mellanmålet sist på kvällen. Man får testa sig fram lite. Nu har jag två dagar som är Damirs träningsdagar, vilket betyder att jag får träna hemma. 

Men idag var det min träningsdag och den spenderade jag på Mma Fitness / Nova Mma / Crossfit Eskilstuna (kär barn har många namn i sitt namn). Tränaren heter Jakob och jag gillar honom skarpt, han är hård men ändå på ett ödmjukt sätt. Tänk vad många olika ledarstilar det finns som ändå funkar och som man gillar. Passet var fullbokat, så 40 personer var vi som körde en riktigt jäkla brutal timme tillsammans. 
Jag skrev om det förra veckan och idag kom det verkligen över mig igen, att träna när man går på energiunderskott är som att äta pannkaka utan tillbehör. Det är gott men man får inte det där som gör det extra gott. Det är frustrerande när kroppen tar helt slut där man vanligtvis brukar kunna köra på lite till. Men det bara finns inte där, jag fick ta små återhämtningspauser som jag inte brukar behöva göra, men kroppen orkade helt enkelt inte. 

Men jag försöker ändå tänka positivt, om jag tar helt slut så har jag ju ändå kört slut på mig för den nivån jag har just nu, även om den nivån är lite lägre än vad den brukar vara. Allt för att tänka positivt. Här har ni hela gänget på kvällens pass :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar