söndag 13 augusti 2017

Första veckan - done

 Nu har det gått en vecka på ett ganska stort underskott. Kroppen känns på g, hjärnan känns slö och huden känns prickig. Jag får alltid finnar när jag gör en förändring i kosten, oavsett om det är till det nyttigare eller tvärt om. Det känns verkligen som om kroppen  tömmer sig på "gift".
Hoppas finnarna försvinner snart, ser värre ut än en tonåring i puberteten.

Söndag idag och med det nya schemat på gymmet så var jag lite vilsen i vad jag skulle träna. På klubben var det Crossfit på schemat och det är ju inte riktigt min kopp med te. Men hellre crossfit än ensam på gymmet eller en promenad. Men så fick jag tag på Madde som lockade med mig på ett benpass på gymmet. Jag kunde konstatera två saker under passet.
1. Jag har halverat min styrka i pressövningarna.
2. Jag måste köra ben oavsett om jag gymmar eller inte.


Nu har det gått en vecka sen jag började mina 100 dagar. Det har gått skitbra, bättreän jag vågat hoppas på. Inte fuskat en enda gång! Haha, det säger lite om tron på mig själv.
Igår hade jag första "moroten" på schemat och det var att äta fri mängd kräftor. Det funkade skitbra, åt lite paj, en halv smörgås och massa kräftor. Supergott!

Vissa dagar har jag varit hemskt hungrig, andra hemskt sugen och gemensamt för hela veckan har nog varit mitt taskiga humör. Men jag hoppas det blir bättre när jag kan sysselsätta mig med jobb om dagarna.

På bilden syns fredagens kvällssnacks efter ett pass mma-fitness, vatten, troccadero, kaffe egenodladesockerärtor. Mums!


Imorn börjar vecka två, hejja mig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar