söndag 20 augusti 2017

It´s all in my head

Så här ser det ut hemma hos oss denna helg. Jag har inte varit sötsugen på hela veckan, inte ens igår när jag och Emma var ute och åt. Men idag, lördag, fy tusan. Det måste ju vara för att det är just lördag. Som om kroppen är programmerad på att lördagar då jäklar får man äta gosaker. Klockan är sent, har passerat midnatt så egentligen är det söndag nu, vilket betyder att jag klarade lördagen utan att falla för suget. 
Damir och Emilija har ätit godis under dagen och då var det ingen fara. Men ikväll när jag och Damir satt själva i soffan. Jösses! Choklad, choklad choklad var det enda jag kunde tänka på. Jag har en mörk chokladkaka i kylen och jag överdriver nog inte när jag skriver att jag funderade fram och tillbaka om jag skulle ta den eller inte, säkert 20 gånger. Men än så länge är den orörd. Hejja mig!

Dagens lunch

Gårdagens middag på Restaurang Grappa

Igår hade jag en helkväll med min gums Emma. Som jag saknar att kunna hänga med henne. I sthlm bodde vi ett tag bara 5 minuter ifrån varandra med buss. Vi kunde sitta i soffan och bara hänga, snacka av oss och strötitta på tv. Nu ses vi självklart inte hälften så mycket då vi numera bor i helt olika städer. Men igår var hon iaf hemma i Eskilstuna och vi hade bestämt träff. Först skulle hon följa med mig på mma-fitness och sen hade bo bokat bord på Grappa. Jag visste redan innan vad jag skulle äta. För 2-3 veckor sen la en kompis upp en bild på just den här maträtten och det såg så fruktansvärt god ut. Redan då bestämde jag mig för att nästa gång jag äter ute så vill jag ha den rätten. Det blev igår  och den var precis lika god som den ser ut. 

Den måltiden var min första "riktiga" måltid. Eller jag åt ju rätt mycket kräftor förra lördagen, men att bara äta kräftor, med en liten bit paj och en halv smörgås, känns inte som en hel måltid. Jag njöt verkligen av en mätt mage. Jag förvarnade att jag skulle ta lång tid på mig och verkligen njuta. And so I did! En cola zero till och en kaffe latte som efterrätt, så jäkla gott. 

Träningen med Emma gick kanon. Det var korta intervaller på 15 sekunder där vi gav max i konditionsmaskinerna blandat med lite (läs många) burpees och boxjumps. För första gången den här veckan så kände jag lite mer ork i kroppen, det fanns nåt att ta i med och vips så får jag den där underbara kicken efter träningen. Äntligen! Man skulle kunna tro att jag hade ätit pastan innan passet. Så jäkla skön känsla efter torsdagens pass, då jag hade noll energi i benen. Stod där på scen som instruktör med två ben som betedde sig som två cementklumpar. Nej usch, det var skitjobbigt att träna i torsdags. Men då var det uthållighet och igår var det explosivitet, det vore ju inte helt orimligt att inte kroppen är så uthållig nu. 

Fredagens deltagare på MMA-fitness Sweden/Crossfit Eskilstuna

Idag planerade jag för vilodag. Eller jag började dagen med andra moroten på mina 100 dagar (Emma besök blev en bonus). Den andra moroten bestod av mackfrukost, jag ÄLSKAR mackor. Så vid 07 i morse var jag uppe och knådade deg för hand för att inte väcka familjen. Bakade en limpa och orkade bara äta tre små skivor och den sista fick jag pausa innan jag åt. Damir och Emilija har ätit upp resten av brödet under dagen, så jag behöver inte suktas nåt mer av det iaf nu när jag återgår till gröt till frukost. 

Efter lunch så ville Emilija och grannpojken cykla ner till badet. Tänkte att jag kunde ta en promenad medans dem cyklade. Men så ploppade tanken upp att jag kunde ju faktiskt springa den sträckan. Det är strax under 2km till stranden så det skulle ju inte bli nån lång sträcka med 2x2km med en lång badpaus efter hälften. 
Det kändes så bra när jag sprang att vi tog en liten omväg till badet så jag skulle få ihop en extra kilometer. 
Testade såklart mina nya löparskor och de kändes riktigt bra, förutom lite skav på insidan av foten. Men det hör väl till lite första gången man använder ett par skor. 
Jag kändes mig dessutom lättare så det måste ha hänt nåt med vikten på dessa två veckor. Det är svårt att rent visuellt se nån skillnad när jag tittar i spegeln, jag tycker jag ser lika stor ut som förut. Möjligtvis att jag ser smalare ut i ansiktet och över halsen, men annars same same. Men Damir säger att han ser skillnad och känns ju såklart jättebra att höra. Men jag känner mig fastare och det känns jätteskönt att ha blivit av med all vätska man gått omkring med. I sommar har jag knappt sett mina fotknölar men nu har dem tittat fram igen. Yeayyy!!!



Det känns så jäkla bra att klara av att hålla kosten så här. Jag försöker att inte tänka på att 100 dagar är ganska lång tid. Att jag önskar jag kunde bli smal på direkten, *tjoff* så räcker det med att dieta ett par veckor så har man kroppen man vill ha. Men jag försöker bryta de där negativa tankarna så fort de dyker upp. Istället fokuserar jag på känslan jag har nu och kör på bara, här och nu.

Imorn är det söndag och jag kommer inte ta mig in till stan klockan 9 för mma-fitness, det är helt enkelt för tidigt en söndag. Plus att jag ska in till stan en vända på eftermiddagen för att skjutsa Emilija på kalas. Jag får passa på att träna då istället. Det lutar åt en benpass på gymmet, som förra söndagen. Jag skrev ju då att jag ska försöka köra ben en gång i veckan och nu är det ju bara imorn kvar på veckan, så det är väl helt enkelt inte så mycket att fundera på.

Men nu ska jag gå och lägga mig, stolt över mig själv att jag klarade stå emot sötsugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar