måndag 23 december 2013

Dan före Dopparedan :)

Sista jobbdagen på ett par veckor, så himla skönt! Nu är jag ledig till den 7e januari, känns helt kanon :)
Jag har varit väldigt trött på jobbet den sista tiden och idag var inget undantag. Känns som jag skulle behöva kaffedropp direkt in i armen. Men hade bokat en lunchtur med Micke, så kvart över 11 var jag ombytt och klar för vår runda på 4,3 km. Samma runda som i fredags och det kändes faktiskt lite bättre idag, inte bra, men lite bättre iaf...
Jag är väldigt glad att jag har fått en så himla bra träningskompis, han är precis lika sugen på träning som jag. Eller ja... Det är inte alltid vi är jättetaggade för träning men det är då det är så himla bra att vara två. Då måste man köra fast man kanske inte alls har lust. Idag hade jag aldrig tagit mig runt utan honom, så jag kände mig så himla härligt glad när vi tagit oss runt. Micke har sprungit väldigt mycket mer än jag och skulle nog kunna springa den där rundan två varv på samma tid som jag springer ett varv om han inte behövde släpa runt på mig, haha.
Idag frågade han när vi ska sätta upp målet att springa en mil. Jag svarade lite smågrinigt (jag är smågrinig när jag springer för det är så sjukt jobbigt) att det kunde jag inte svara på just då. Haha, jag är fasen som en grinig treåring när jag blir så där trött. Så det blev ingen plan för en mil, men det tåls väl att fundera lite på så han kan få lägga upp en plan för mig :)

Hade även fått julklappar från ingen mindre än Tomten himself. Micke hade tydligt träffat på honom utanför jobbet och lämnat klapparna på mitt skrivbord. En pannlampa för mörka joggingturer och en trisslott med ett fint litet meddelande till. Vilken snäll Tomte det var, perfekta julklappar. Vann inget men meddelandet satte jag upp vid min arbetsplats, så kan jag titta på den när jag inte känner för att ge mig ut på en löprunda :)
Nu har jag krypit upp i mitt hörn i soffan. Damir har fått två cigarren från min kollega som varit på Cuba. Så han intog fåtöljen och blossar nu på den godaste cigarren han någonsin smakat.
Julfriden har infunnit sig här hemma och det är så härligt att ha en sån där härlig känsla i bröstet. Jag älskar mitt liv och känner mig så lyckligt lottad att ha så himla fina människor omkring mig. Mitt livs kärlek och vår underbara dotter att dela mina dagar med. Goda vänner, gamla som nya och även nygamla som kommit tillbaka i mitt liv. Jag är verkligen lyckligt lottad och jag uppskattar det otroligt mycket ♥
 

Så nu vill jag önska er mina läsare en riktigt God jul och jag hoppas verkligen ni får en precis så bra jul som ni förtjänar.
 


1 kommentar:

  1. God jul Nina! Hoppas ni får en fantastisk jul! Kram K

    SvaraRadera