söndag 22 december 2013

Jag tror inte vår julklapp kunde blivit nå bättre än så här...

Yes, då var årets julklapp till oss själva avklarad. För fjärde året i rad så har vi ätit på vår älskade skaldjursbuffé på Reisen Hotell på Skeppsbron i Gamla Stan. Det är så himla gott och trevligt där så det finns inte att byta ut det julbordet mot nåt annat.
Förra året bestämde vi oss för att lyxa till julklappen lite extra och bokade in oss en natt på Grand Hotell, typ Stockholm finaste hotell enligt många. Och det är verkligen nåt extra att vara där, bo där, om det så bara är för en natt. Men vi blev iaf helt kära i Grand förra året så det har vi bestämt också ska ingå i vår julklapp.

Vår fina Zeljka jobbar på Grand och kan, om det finns plats, boka in oss på hennes personalrabatt för vänner och familj. Vi är otroligt tacksamma för det ♥ Och nu två år i rad så har hon trollat bort vårt dubbelrum till en svit istället. Det har varit helt galet fina rum vi får bo på, rena rama sagorummen. Verkligen helt underbart!

Klockan 17 hade vi vår sittning på julbordet/skaldjursbuffén och det var precis lika trevligt som vanligt. Sen helt plötsligt hoppar en ny servitris fram bakom en pelare precis där vi satt. Det dröjde några sekunder innan vi såg att det var en gammal vän från Eskilstuna. Johanna är tillsammans med en av Damirs bästa vänner (bara ett sjukt sammanträffande bara det) och han, Daniel, jobbade som köksmästare i köket på just det hotellet. Vad är oddsen för det??? Så Johanna går ut i köket och hämtar Danne, säger att det är nån gäst som vill ha ett recept. Vilket tydligen inte är alls ovanligt. Så där kommer Danne ut i kockkläder och Damir ställer sig upp rakt framför honom... Haha, jag önskar jag hade tagit en bild :)

Vilken sjukt trevlig twist på vår kväll, vi satt kvar sista sittningen också och väntade på att dem skulle sluta sina jobb. Sen satt vi och babblade bra länge efter det. Fy fasen vad skoj alltså, vi har nog sagt det ett tiotal gånger här "Vilken jäkla härlig kväll det blev".

Imorse visste jag inte var jag var när larmet på klockan ringde. Hann iaf tänka att jag vill INTE  gå och jobba idag. Härlig känsla att vakna upp i ett sagorum och inse vart man är och att en underbar frukostbuffé väntar :)
Efter frukosten så somnade Damir om och jag gick ner till spa´t. Förra året bodde vi i samma ände som spa´t så det var bara ta på sig badrocken och ta hissen ner. Jag tog  på mig badrocken idag också men fick springa runt halva hotellet för att hitta rätt. Kändes sådär att möta kostymnissar när man själv var klädd i badrock och vita tofflor. Haha. Men hittade iaf rätt till slut och hade en jättehärlig spastund för mig själv.

Tack snälla Zeljka för att du ordnade så himla fint rum åt oss ♥ Och tack snälla Johanna och Danne för att ni gjorde vår lördagskväll till den bästa på länge ♥

Nu bjussar jag på lite bilder från vår "julklapp" ♥♥♥

 










 
Imorn jobbar jag sista dagen innan jul och nyår. Jag och Micke ska springa en runda på lunchen. Jag har gått upp den här veckan, tänker inte väga mig och ta reda på hur mycket. Men det är mycket vätska som sätter sig nu. Ska väl inte ljuga och säga att det känns kanon, men jag är heller inte villig att låta bli den mat jag som äts nu, så då får man leva med sitt val. Det är otroligt skönt att hålla i träningen iaf :)

2 kommentarer:

  1. Tack själva!!!!!
    Måste vi göra om 2014 ;) gott nytt år på er.
    kramar Johanna och Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, klart vi gör om det i år :)
      Massor med kramar tillbaka ♥

      Och tack igen!

      Radera