torsdag 12 december 2013

Jag vann.... :)

Tänk att jag vann en liten utmaning som jag genomfört den här veckan. Ni som följer mig på Instagram (ninakanflina) vet säkert vad jag pratar om. Men det är iaf Malin Nylén som kör dessa veckoutmaningar och det ät faktiskt lite kul att haka på. Jag var med redan förra veckan men då såg jag den först på måndagen och utmaningen pågår torsdag - onsdag, så den hann jag ju inte delta i så många dagar.
Men den här veckan bestämde jag mig för att vara med och köra 15st fällknivar varje dag. Så här har det sett ut...
Första dagen hade jag ingen som kunde hjälpa mig att ta en bild så det fick bli en annan övning med bollen. Men den kändes rejält i magen den också :)
Dag 2 på gymmet
Dag 3 var i lördags och jag glömde bort mina fällknivar under hela dagen. Kom på hemma strax innan midnatt att jag inte hade gjort dem än. Så det fick bli på Damirs foamroller, iklädd Damirs pyjamasbyxor. Kan lova att jag fick försöka ett tag för att lyckas få till en bild på spektaklet.
Dag 4 på gymmet.
Dag 5 på brandstation.
Dag 6 hemma hos Sarah, på Lukas leksaksaudi och med slingmedel i håret.
Och sist igår dag 7 och här lyckades jag faktiskt få till lite höjd på rumpan också :)
Yes, så har min utmaning sett ut och så vann jag!! :) Gå in och läs Malins blogg här. Läs och inspireras av hennes härliga ord.

Jag bestämde mig i söndags för att köra riktigt hårt med dieten den här veckan. Och då menar jag riktigt hårt! Lågt energiintag och mycket förbränningsträning. Det har gett resultat och jag känner att klänningen kommer sitta jättebra på julfesten imorn.

Jag provade den ikväll och tog lite bilder som jag skickade till Sarah och Mamma. Jag bad dem vara helt totalt ärliga och säga om jag ser för stor ut för en sån klänning eller om jag kan ha den på mig imorn. De svarade båda två att det var jättefint. Så jag litar på dem och lämnar reservklänningen hemma. Ni vet det där ombytet man har med sig om man kanske inte känner sig tillräckligt fin för det plagg man först hade tänkt ha... Ni tjejer vet nog vad jag pratar om iaf :)

Mamma lånade mig ett halsband som passade jättefint till. Så nu känns det jättebra för imorn.
Visst är den fin klänningen? Min syster var snäll och lånade mig den ♥ Och visst blev halsbandet fint till? Tack mamma ♥
 
Min stenhårda vecka har gett resultat. Jag tror nog jag tappat några centimeter till i midjan och nog även nån över rumpan. Jag vägde mig igår och vågen visade 78,3 så jag tänkte att jag kommer nog äntligen få se 77 komma nånting idag eller imorn.
När jag vaknade imorse så var jag vätskefylld, vet inte varför, men förlovningsringen satt orubbligt fast på fingret. Ställde mig på vågen ändå och mycket riktigt... 79 komma 3-4 nånting. Jag stod inte kvar för att se vad den stannade på. Jäkla kropp alltså, upp ner upp ner hela tiden av denna vätska. Hoppas på att det känns bättre imorn så jag kanske får komma under 78 som jag stått still på nu i flera veckor. Hoppas hoppas!
 
Sen har jag tänkt ta en liiiiiiten liten paus från dietandet och äta lite mer normal mat. Sånt jag ser i kollegornas matlådor men som jag inte äter själv nu när jag ska komma i form.
Köttfärssås och spagetti, korvstråganoff och ris och fläskpannkaka är några rätter som jag kommer göra iordning. Jag ska köpa min en liten flaska glögg och värma nån kväll också. Sånt där vardagslyx som jag inte unnar mig under diet. Sen efter storhelgerna här så kommer jag ha energi och motivation till att köra igång igen. Det kommer bli kanon!
 
Nu ska jag ta mig ett bad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar