tisdag 29 mars 2016

B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna

Äntligen var det min tur att hålla i passet och äntligen var vi en stor grupp igen efter månader med få deltagare. Men med våren kommer löparsugna tjejerna till Djurgårn helt enkelt :)
Oturligt nog har Friskis och Svettis valt att köra löpträning just tisdagar, men de hade bara ett par gånger kvar så då hittar nog några fler tillbaka. Sen är det många som vill träna inomhus under vinterhalvåret. Jag och de andra coacherna hoppas iaf att antalet håller sig runt 20 (minst) det är så mycket roligare när man är en stor grupp. 

Idag var det 18 tjejer på plats, 19 med mig inräknad. Vi började med uppvärmingsjogg innan vi körde lite löpskola. Löpteknik och löpskola är så himla bra att ta del av om man vill utveckla sin löpning. 
Sen delade vi in gruppen i 6 lag med 3 tjejer i varje lag och körde stafettintervaller med luffarschack i vändningen. 5 minuter på varje bana innan vi roterade så alla lag fick köra en omgång på varje bana. En av banorna var i backe, vilket var skitjobbigt (av det jag kunde se och höra). 
15 minuter snabba intervaller kan kännas lättare när man inte tänker på att man springer utan fokuserar på var man ska lägga sin "pjäs". 

Sista kvarten avslutade vi med Tabataintervaller med benstyrka. Först benböj, sen tåhävningar och sist utfall. Ett tufft och roligt pass där alla kan köra utifrån sin egen form och erfarenhet. Perfekt gruppträning :)

Kolla in min Instagram ninakanflina för att se lite filmklipp från kvällens pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar