tisdag 22 mars 2016

Shootfighting

Rosa handskar och kritvitt tandskydd, urschnygg ju!!! 

Efter smällen på näsan i söndags tänkte jag ikväll att jag kanske borde använda det där tandskyddet jag köpt och böjt till efter min tandrad. Men fy vad ovant det var att ha tandskyddet i och inte kunde man prata heller. Körde med en yngre kille idag och hans min varje gång jag försökte prata får mig att skratta på av tanken på den. Sluddrade värre än A-lagarna på ljugarbänken i Högdalen, sanslöst komiskt sluddrande :) 
Och när jag skulle dricka så fick jag kämpa med att ens få upp ventilen (heter det så?). Ni vet den där grejen på locket som man stänger och öppnar med tänderna, inte så lätt när man har ett tandskydd på tänderna. Haha, har nog aldrig druckit så lite vatten under ett träningspass som idag. Aja, det blir nog bra tillslut. 

Ja sen var det ju ett nytt pass också, Shootfighting. Vi körde olika slagkomninationer och massa massa jabb. Tränaren, som förövrigt var en gammal klasskompis lillebror, hjälpte mig lite med tekniken för att få med fötter och höfter i mina slag. Man blir ju lite förvirrad av allt man ska tänka på samtidigt, men det är verkligen så jäkla roligt. 
Jag förstår varför jag funderat på det här så länge, samtidigt som jag inte kan förstå varför jag väntat så länge med att få arslet ur vagnen och faktiskt ta mig till en klubb och testa. 
Jag älskar ju sån här träning, jag tycker verkligen det är skitkul. Shootfighting på tisdagar och Sanda på söndagar, så kommer det att bli. Sen vill jag även testa brottning nån gång också. Känns inte riktigt som min grej men jag måste iaf testa en gång innan jag dissar det tänker jag :)

Efter en timmes slag så kunde jag knappt lyfta händerna ut från kroppen. Mobilen kändes så tung att jag fick vila den mot magen när jag skrev. Nu ligger jag i soffan med datorn i knät så armarna kan vila på magen. Det ska bli spännande att se hur jag ska klara av min lilla Elvis på 10kg imorn, yeayyy!

Kosten har gått jättebra idag också, blev lite omkastat bland målen eftersom jag hade så sen träning och Emilijas handbollsträning precis innan. Vill gärna ha ett rejält mål kvar tills efter träningen när det är lite hårdare pass. Så jag åt frukost, lunch, mellis, mellis och sen middag.
Kroppen känns jättepluffsig men det är bara fortsätta så kommer överflödsvätskan snart vara borta. Har kissat som en kamel idag så känslan borde vara bättre redan imorn. 
Kan inte riktigt släppa tankarna kring hur mycket tid jag tappat på mina två veckor som var sisådär med kosten. Om jag har gått upp och hur mycket jag gått upp i sånna fall. När ska jag våga ställa mig på vågen igen utan att rasa ihop om det är ett plus? Vill bara fortsätta så här nu när jag hittat tillbaka igen.

Imorn är det onsdag och ÄNTLIGEN ska jag ha mitt cykelpass igen, två veckor har jag missat pga min jäkla förkylning, men nu så. 
Ni i Eskilstuna är så välkomna så att vara med och cykla, alla tränar gratis en vecka på Nordic och har ni redan utnyttjat den veckan så får ni säga till på annat sätt om ni vill vara med, vi löser det :)

Nu lite tv innan jag somnar, ha en toppen onsdag imorn ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar