onsdag 9 mars 2016

Förkylning, semester och vägning...

Skrev i senaste inlägget att det skulle bli totalvila på fredagen eftersom jag inte kände mig hundra efter mina spinningpass två dagar i rad då jag egentligen kanske borde ha vilat. Totalvilan har hållt i sig ända till nu och lär så få fortsätta ett par dagar till. Jag blev totalt genomförkyld på fredagen. Nu är jag lite piggare men hostan vägrar ge med sig. Sjukt irriterande och sjukt deprimerande att vara sjuk. Man får inte träna och man har inget tålamod för nånting, DESSUTOM är man inte ett dugg sugen på att äta enligt ett kostschema!!!
Igår åkte jag till Lidl direkt efter jag lämnat Emilija på dagis, köpte två frallor, honung och ett paket glass. Har ju hittat min absoluta favoritglass på Lidl, har ni möjlighet så måste ni bara testa den. 
Så igår struntade jag fullt i mitt kostschema, inte ens vattenmängden fick jag i mig. Men men, så får det vara. Att jag sen inte kunnat träna efter vår gotthelg på Plevnagården gör ju kanske inte utsikterna för fredagsvägningen så där jättebra. Men men, så får det vara som sagt. Nu vill jag bara bli frisk!
Idag ska jag iaf hålla mig till mitt schema, utan undantag. Det svåra för mig är att hitta tillbaka, särskilt när jag vet att vågen ändå inte kommer visa ett minus denna vecka. Så jäkla lätt att fortsätta "fuska" med kosten och så helt plötsligt har det gått flera dagar, kanske veckor. Så idag tvingar jag mig själv helt enkelt. 

Vi hade jättemysigt på Plevnagården, det enda negativa var att deras spa endast bestod av en bastu och sen behandlingar. För mig innebär spa att man kan bada, om inte en vanlig bassäng så åtminstone ett bubbelbad. Men icke sa Nisse, där gick vi bet. Men annars var det som sagt jättemysigt. Vi drack lite bubbel och nåt glas rött på rummet innan vi gick ner för en 3-rätters. Både jag och Damir är som så att vi gärna softar på rummet hellre än går ut och upptäcker omgivningarna. Jobbigt om den ena vill vila och den andra vill gå ut, när man gör resan tillsammans iaf. Men vi är softarmänniskor som gillar god mat, perfect match :)

Idag fyller lillkillen 8 månader. Det är helt jäkla galet vad tiden går fort!!!8 månader sen man låg där och äntligen fick se vår lilla Elvis för första gången ♥ 
Elvis har också varit förkyld, har bara lite hosta kvar så han är mycket piggare än han var söndag/måndag. I lördags natt var jag vaken med honom till 03, somnade en timme så vaknade han vid 04 igen, somnade om och vaknade vid halv 7. Härlig natt när man själv är krasslig. Men det är bara bita ihop och ta igen sömn när tillfälle ges. 

Just det ja, höll ju på att glömma.... Jag har nått mitt första viktmål. Yeay!!!
Nu har jag gått ner 8kg från det att jag startade för 8 veckor sen. Känns skitkul :) Sakta men säkert så går det nedåt och jag vill ner ungefär lika mycket till men jag har ingen tidsplan på det. Däremot 5 kilon till innan sommaren och håller jag planen så är det ju ca 10 veckor. Med några sånna här veckor inräknade så borde jag klara det innan sommaren. Vi siktar på det iaf :)

Nu ska jag fortsätta min upptagna dag med att kolla lite mer Blacklist. Ha en bra dag där ute ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar