onsdag 2 mars 2016

Att välja glädje // Kaj Pollak

Hade tänkt skriva av mig lite skit men bestämde mig för att fokusera på det positiva istället. Bra va?!! 
Onsdag idag och jag hade mitt cykelpass på Nordic Wellness här i Eskilstuna. Det blev näst intill full klass, tror jag hade två tomma cyklar längst fram, sen var resten upptagna. Vilken energi!
Själv har jag ju vilat sen i lördags eftersom jag inte känt mig helt kry. Var lite tveksam till om jag skulle köra ikväll men eftersom jag inte har ont i halsen så bestämde jag mig för att hålla min klass. Hade en liten tanke att ta det lite lugnt, haha, lätt när man har en fullsatt sal kokande av energi. Jag älskar verkligen min intruktörsroll. Det absolut bästa är när jag kan inspirera andra till träningsglädje. Idag fick jag sagt till mig att personen (som inte tränat så mycket förutom löpning tidigare) numera längtar till onsdagar för mitt pass. Att det bara blir roligare och roligare för varje onsdag. Vilket betyg va? Underbart roligt att höra. Eller dem som efter passet berättar att de alltid hatat spinning men nu tycker det är superkul. 

Hade en intruktörskollega med som motionär idag och han bjöd på massa pepp och energi. Det höjer hela gruppen när det kommer pepp, tjo och tjim från en annan deltagare också och inte bara från instruktören. Så tänk på det ni som brukar gå på pass, det är jätteuppskattat med pepp från klassen :)
På våra träningar med B.A.B.Y Runners Team så är peppet jätteviktigt och nåt som jag tjatar om. Kör vi backintervaller så är det obligatorisk pepp när man är på väg ner. 

Tappade rösten lite efter passet så helt 100 är jag då inte. Men håller tummarna att jag tränat bort bacillerna så jag kan köra på imorn med. Svårtslaget pass idag men hoppas på bra deltagarantal imorn med :) 

Ett välförtjänt bad är redan avklarat och nu blir det lite Blacklist innan jag somnar. Känns som det är betoning på "lite" Blacklist för jag lär somna snabbt. 

Ha en härlig torsdag där ute, sista dagen innan fredag, kämpa ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar