måndag 29 februari 2016

Har jag sagt att jag älskar att bada? :D

Tog mig ett kvällsbad precis som jag brukar göra var och varannan dag. Kom att tänka på när jag var liten och bara fick bada en gång i veckan, tror det kostade för mycket att värma upp vatten oftare än så. Vet inte riktigt men det var reglerna hemma hos oss iaf, livet på landet liksom. Men duscha fick jag göra precis hur mycket jag ville och det gjorde jag. Minns hur jag satt på golvet i duschen och bara lät vattnet värma mig, precis som ett bad fast ändå inte. Kunde sitta så på golvet i en timme, om inte pappa ropade på mig utanför. Haha, vet att han ibland ropade och frågade om jag somnat där inne. Och jo, några gånger satt jag faktiskt där och slumrade. Men det har jag ju aldrig erkänt, tror jag inte iaf. Så nu vet du pappa, jag satt faktiskt och sov ibland :) 
Haha, ljuva minnen från barndomen ♥ Har tagit igen det mitt badande sen jag flyttade hemifrån, kan man lugnt säga. Jag badar nästan dagligen även på sommaren, älskar det!

Nå väl, en helg har passerat och en förkylning har smugit sig på. Den har väl egentligen legat och lurat ett tag, sen Damir var sjuk men aldrig brutit ut ordentligt. Men nu så är den här, har vilat från träning igår och idag. Igår var riktigt surt då jag skulle vicka på ett spinningpass, som tyvärr fick ställas in eftersom ingen annan kunde hoppa in. Jag hoppas på att vara tillbaka på onsdag iaf, så inget shootfightingpass imorn som jag hade tänkt testa på :(

En annan sak som kommer som ett brev på posten när jag är sjuk och inte kan träna är att svårigheten att hålla en bra kost. Fattar inte grejen, precis allt onyttigt ropar på mig "Nina kom och ät upp mig". Typ... 
Igår åt jag några kakor och en bulle. Det är faktiskt första gången jag "fuskar" från kostschemat utan att göra det med flit. Alltså att jag planerat att sväva ut lite. Men idag har jag skött kosten helt enkelt kostschemat så nu är jag tillbaka. Bara köra på hela veckan så borde jag inte ha fuckat upp denna kostvecka helt och hållet iaf.

Fredagens MMA-fitness var groteskt jobbigt. Vi började med en halvtimmes stående brottning. Har aldrig gjort det förut och hade väl föreställt mig att det skulle vara jobbigt men inte så jobbigt som det faktiskt var. Dyngsvettig efter en halvtimme och då var det dags för själva passet, haha, ni kan ju bara gissa vilken form jag var när passet var slut. Blöt form var det iaf. Passet bestod sen av 20 stationer, där vi körde 30 sekunder aktivt och 30 sekunder vila då vi gick till nästa station. 
1. Boxa på hängande säck
2. Boxa på liggande säck
3. Benuppdrag i dipsställningen
4. Armhävningar i ringar
5. Boxjumps
6. Sidohopp på box
7. Plankan med vikt på ryggen
8. Hänga i vågrätt rep i taket
9. Stå i planka på hantlar och dra hanteln upp som i en roddrörelse
10. Skjuta släde
11. Dubbelhopp i hopprep
12. Stående cykling
13. Skidmaskin
14. Bära säck
15. Upphopp med vikt
16. Sumorep
17. Knäa hängande säck
18. Välta däck
19. Menböj med kettlebells.
Hmm, kommer inte ihåg den sista. Eller så var det "bara" 19 stationer. Jobbigt som as var det iaf. 

I lördags tränade vi tillsammans på gymmet. Damir körde rygg för hela slanten, jag kände att jag fått väldigt mycket ryggträning på fredagspasset så jag körde ben efter några marklyft. Fick till ett riktigt bra pass, det är sjukt kul att träna tillsammans. Damir pushar mig bra och är med och petar på mig när jag brister lite i tekniken. 
Efter träningen lämnade vi Elvis hos moster och tog med Emilija på Pippiteater. Så jäkla kul att se hennes inlevelse, älskade unge ♥
Blev en tidig kväll då jag kände av förkylningen redan då och hela söndagen låg jag typ i sängen eller soffan. 

Måndag idag och vi har varit ute en del i solen innan det var dags för Emilijas friidrott. Allt blir verkligen så sött när det är små barn som utför det. De hoppar och skuttar med så mycket energi, underbart att se :)

Idag fick jag äntligen hem min efterlängtade present från Damir. Ett halsband som han valt ut och beställt hem till mig. Det är barnens namn och månadsstenar i ett guldhjärta, så himla fint ♥

Nu ska jag krypa ner och somna till ett avsnitt av Blacklist på Netflix. Netflix måste ju förövrigt vara en av världens bästa grejer, så sjukt bra!

Godnatt på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar