onsdag 24 februari 2016

Trött i båda kropp och knopp :)

Idag har jag haft en underbar dag med min son. Vi har inte gjort nåt särskilt efter det att vi lämnade Emilija på dagis, men det har liksom bara varit mysigt. Jag tror inte han har gråtit en enda gång, förutom när han skulle sova och då var det knappt en minut. Han är så jäkla go ♥

 Vi hade utvecklingssamtal med Emilija idag och jag blir verkligen stolt när de pratar så gott om henne. Jag är inte förvånad men man är ju lite partisk som mamma, haha. Men de var så nöjda med henne och konstaterade att hon har en stark egen vilja samt att rätt ska vara rätt och det är hon noggrann med. Undrar vad hon kan ha fått det ifrån, hehe.

Emilja hade också en riktig toppendag idag. Igår hade jag henne hemma för hon var så himla ur form. Hon bara grät och grät, var trött och sliten. Hon somnade till och med på soffan och sov över en timme. Det händer aldrig om hon inte mår dåligt. Men när hon vaknade var hon precis som vanligt igen och idag fanns inte en tanke på att vara hemma. Det vänder snabbt :)

Skrev ju igår att jag skulle testa ett mma-fitnesspass igen och jag kan säga att gårdagens pass var 100 gånger roligare än i fredags. Det var ungefär samma upplägg med stationer och vid varje station körde vi tabataintervaller. Men den stora skillnaden var övningarna, nu var det inga ångestövningar och så var alla övningar sånna att alla kunde utföra dem. I fredags var det ju VM i svåra övningar som bara riktigt vältränade klarar att utföra korrekt. Säger inte att det är fel, inte alls. Men det blir bra mycket roligare när man faktiskt kan utföra övningarna någorlunda iaf.
Passen är riktigt tuffa och man är som en urvriden trasa efteråt.

Ikväll hade jag mitt spinningpass och kan lugnt säga att man liknar en urvriden trasa efter det också :) Det är så himla kul att köra och att jag har mina stammisar. Idag var det dock lite glest med motionärer, men det var överlag i hela gymmet. Snart är vi inne i mars och alla nyårslöften kommer vara väck.

Vägde mig i morse och ligger som vanligt på plus. Jag borde egentligen sluta väga mig andra dagar än fredagar, eftersom det är en sån liten viktminskning varje vecka så är det ju inte konstigt att det inte har gått nedåt än. När man siktar på 1 kg i veckan så skulle det nog vara lite minus redan onsdagar. Haha, dessa teorier... Men jag börjar se ett mönster och det är att torsdagar har jag kommit på minus, aldrig tidigare än så. Så vi får väl se imorn, eller om jag ska göra som jag skrev för några sekunder sen och vänta till fredag.
Vi får se känslan på kärlekshandtagen, små kärlekshandtag = vägning. Stora kärlekshandtag = inte vägning.

Nu ska jag kolla igenom Dcore.com. Vi har fått fina rabatter hos dem så nånting fint ska jag väl kunna hitta :)

Sov gott kära ni ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar