söndag 7 februari 2016

Personbästa och minus på vågen - yeay!

Idag var jag rätt tidigt på gymmet och planen var att köra bröst. På väg till gymmet så kom jag på att jag har kört alla muskelgrupper denna helg, förutom bröst och ben. Ben.... Tänkte äsch jag cyklar ju ändå så mycket,  det gör inget om jag skippar benträningen. 
Men när jag väl körde igång så blev jag sugen på att köra lite ben också  :)

Kände mig stark idag. Vanligtvis brukar jag få kämpa med att få upp 14 kilos hantlarna på egen hand men idag kändes 14kg ganska lätt faktiskt så jag bestämde mig för att försöka med 16 kilo också. Dem har jag aldrig fått upp själv förut, med hjälp har jag ett pg på 18kg men själv är det max 14. Men jag fick upp dessa hantlar och reppade sen 6ggr. Sjukt nöjd med mig själv, tror det var lite av den energikicken som gjorde att jag bestämde mig för att köra ben :)

Så nu har jag iaf tränat igenom hela kroppen den här veckan också, känns kanon! Förra inlägget så hade jag tappat de två pluskilona jag lagt på mig under lördagen och jag lyckades faktiskt snygga till siffrorna lagom till fredagen med fina minus 0,6kg. Exakt 6kg ner på 4 veckor, klapp på axeln Nina :)
Jag får fortfarande jobba med mig själv och vara nöjd och inte bli stressad över alla kilon som är kvar. Det är så typiskt mig. Skrev lite med Carola som har gjort mitt kostschema och det kändes genast bättre. Det handlar om en livsstilsförändring mer än diet så jag måste TA DET LUGNT!

Hoppas ni alla haft en riktigt härlig helg, det har jag ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar