söndag 21 februari 2016

En helg fylld med massa härligheter...

Min familj ♥
Idag har varit en sån där härlig familjedag. Dels med min egen familj men sen även med mina föräldrar. Älskar att vi har en sån fin kontakt allihop, superhärligt!
Vilken vårdag det var på eftermiddagen idag. Solen värmde riktigt bra, jäkla synd bara att det kommit massa snö så det bara är blött nu istället för att kunnat torka upp och kanske man hade fått se nåt vårtecken istället. Nej nej, blask blask blask!

Backar bandet lite, till sisådär fredag då bilden är tagen. Sarah skickade en bild med ett glas vin och skrev att hon saknar mig, den här fick hon tillbaka. Fredagspartymood was on!

Fredagsvägningen gick.... sådär måste jag väl säga. Jag var inte riktigt i fas men hade tappat 0,6 från förra veckan, vilket är perfekt. Men veckan innan hade jag ju bara tappat 0,1 så jag låg ju som sagt lite efter planen. 
När jag sitter här och skriver dessa decimaler på ett kilo så tycker jag ju att jag är helt galen att bry mig om sånna minisiffror, men nu är det så att jag gör det och jag skriver ju om sån jag bryr mig om. Så ni får stå ut med att jag delar upp mina kilon i decimaler, that´s how I work :)

Men en sisådär vägning så bestämde jag mig att fredagens mat skulle bli prickfri med stenhård träning så skulle jag ge vågen en ny chans på lördag morgon. Bestämt och gjort, kosten gick kanon och jag vågade mig på ett MMA-fitnesspass på klubben. Det är alldeles för sent för att jag ska hinna skriva ner mina känslor om det passet, det förtjänar ett eget inlägg som jag hoppas få ner på pränt imorn. Men det var iaf ett galet hårt pass, så mycket kan jag säga. 

Lördag morgon, det var jag och det var vågen. Eller ja, Elvis väckte mig vid 05 och tyckte det var en perfekt tid att komma upp och sitta lite på golvet. Men ett par timmar senare då var det jag och Mr Våg. Och tamejtusen, jag hade tappat några hekton till så nu känner jag mig i fas igen. Yeay!!

Tog även lite formbilder i lördags kväll men de känns fortfarande alldeles förfärliga och för ångestladdade för att hamna på nätet. Låg säkert närmare en timme och granskade mina startbilder med dessa nya 7-veckorsbilder. 7 veckor sen jag började och 7kg har jag gått ner, det är ju jäkligt bra måste jag säga och det bästa av allt är att min mage är mätt. Jag går inte runt och är hungrig bara för att jag går på diet, no no, massa mat :)

Igår kväll hade vi tjejmiddag hos Tezzan. Det är ju jag, Tezzan, Fia, Linda och Nisse (Marie) som turas om att bjuda varandra på middag. Det är supertrevligt och riktigt kul att träffas med jämna mellanrum. Vardagslivet och allas vardagspussel gör ju att man inte hinner ses speciellt ofta annars och särskilt inte allihop. Så vi bokar in en middag ibland varje måndag och ibland varannan. Har inte riktigt räkningen hur många år vi hållt på men jag tror de bjöd med mig direkt när jag flyttade tillbaka till stan och det är ju 5 år sen i sommar. 
Tezzan bjöd på minipizza med stekt svamp och mögelost till förrätt. Risotto och kyckling till varmrätt. Sen badade vi i deras spabad, UNDERBART! Sist men absolut inte minst så var det glass med hemmagjord blåbärssås och kardemumma smul/crisp, så jäkla gott! 

Nästa gång ska vi vara hemma hos mig och jag är redan lite stressad över vad jag ska bjuda på. Har även en annan middag som vi bokat här hemma, Ari och Ullrika kommer hit och umgås lite om några veckor. Men den menyn har jag nog redan klart för mig :)

Nu ska jag äntligen gå ner och lägga mig i min säng. Barnen har varit lite ledsna ikväll och det känns som jag gått fram och tillbaka mellan deras rum för att få dem att somna. Men nu så...

Hoppas ni haft en fantastisk helg ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar