onsdag 11 maj 2011

Bebisstatus vecka 17



Nu tycker jag inte magen växt nånting sen förra veckan. Kanske lite åt sidan, men det är ju liksom mindre roligt. Men men, är man en soptunna så är man. Idag fick jag i mig en pizza. Den har jag längtat efter, så jag njöt. Jag och grannen gick ner och käkade på lokalkrogen. Fick lite dejavukänslor från singeltiden. Haha, han och jag var som Humle och Dumle.
Men nu är det andra bullar... Juggebullar på jäsning.

Vecka 17 är snart slut. Det känns faktiskt helt galet. Jag har varit gravid i 17 veckor!!! Snart 4 hela månader. DET mina vänner, är galet!

Lillfisen är nu ca 18 cm mellan huvud och fötter. Den har antingen fått en liten pillevick eller en lite snippa. Haha, säger man så? Yes, pillevick eller snippa får det bli.
Kroppen är tunn. Armar och ben är spinkiga och det mesta av skelettet består fortfarande av brosk som är mjukt och böjligt.
Tydligen kan den redan uppleva vad som händer på utsidan av magen. Rycker till vid plötsligt höga ljud men lugnar sig oftast vid ett rytmiskt gungande.

Jag tror jag kände en spark idag. Det är ju svårt att veta, men det liksom pirrade till på vänster sida av magen. Kanske bara var en tyst knorr, eller så var det första kicken.

Jag är glad... Jag känner mig otroligt glad och lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar