söndag 22 maj 2011

Söndag bloody söndag

En vecka kvar tills flyttbilen går. Känns både bra och jobbigt. Har ändå bott här i 8 år nu. Den här lägenheten har varit med om mycket och jag med den.
Grymma fester, härliga träffar, kärlek, bråk.... Jag trivs och skulle inte ha några problem med att bo kvar om jag vi inte skulle bli tre.

Men i och med flytten så känns det som vi kommer få en nystart Damir och jag. Känns kul att skaffa någonting tillsammans, nåt som är hans och mitt.
Han kom ju ner med i stort sett bara sina kläder när han flyttade in. Så när vi skaffar ny lägenhet så kommer vi köpa allting nytt. Allting blir vårat och det känns sjukt bra.

Egentligen borde jag gå upp på vinden och börja med packningen, men orkar inte mer idag. Vet inte varför men har varit på riktigt skumt humör idag. Pendlat mellan glad och ledsen helt utan anledning. Får lite småpanik när jag tänker på att det bara är en vecka kvar. Det ska hinnas packas klart, vinden ska rensas och tömmas, köket plockas ur och klädkammaren ska packas ner i påsar. Sen har vi linneskåpet och badrummet också.
Och när nu detta är nerpackat så ska det ju städas också. Flyttstädas till och med, så det ska skrubbas lite mer än vanligt.

Veckan ser ut som följer:
måndag - Ultraljud efter jobbet
tisdag - "pyssla om varandra"-tid och restaurang med Damir
onsdag - inga planer
torsdag - bio med girlsen, vi ska se Baksmällan 2
fredag - Afterwork och hejdå fest på jobbet för Damir
lördag - inga planer
söndag - FLYTT

Usch när jag staplade upp det så här så känner jag att jag måste göra nånting mer idag iaf. Tror jag ger mig på linneskåpet.

See you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar