onsdag 4 maj 2011

Bebisstatus vecka 16



Nu är lillfisen runt 14-15 cm lång och väger ungefär 100 gram. En riktig tungviktare där inne. Huvudet är ungefär 30mm.
30 mm!!!!!!! Haha, måtta det mellan tummen och pekfingret, det är sjukt litet.
Den börjar få naglar och muskler. I takt med att lillfis växer så växer magen och den kan nu röra sig rätt fritt.
Den kan hicka och svälja fostervatten, sen kissar den tydligen upp till 3 gånger i timmen. Inte så trevligt att först kissa och sen dricka av samma vatten. Men jag får väl välja att bortse från den lilla saken. Den har ju trots allt inte så mycket att välja på där inne.
Tydligen så kan den rynka pannan redan. Med sin fars anlag så lär det rynkas ordentligt där inne.

Jag mår iaf fortfarande prima.
Klantarsel som jag är så ramlade jag med cykeln igår. Var lite chockad efteråt, inte för själva vurpan, utan mer för att jag kunde ju ha slagit i magen. Men det gjorde jag som tur var inte, så en öm rumpa är enda skadan skedd.

Om några veckor är det dags för ultraljud. Tänk vad spännande. Har inte bestämt än om vi ska kolla könet. Eftersom vi är världsmästare på beslutsångest så lär vi ju inte kunna bestämma oss förs vi är där.
Jag har faktiskt inget önskemål på tjej eller kille.

Nu matlagning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar