lördag 21 maj 2011

Bebisstatus vecka 18



Tack Emma och Zelly för fina kommentarer, ibland är det bara lite kärlek som behövs. Idag känns det mycket bättre än igår.
Kändes som magen växte massor under natten. Känner mig så himla sjuk, för jag vet att det inte kan ha växt nåt speciellt mycket mer under en natt. Men det känns så sjukt mycket mer idag än igår.
Strange!
Nu är vi inne i vecka 18. Veckorna bara rullar på nu, vette tusan om jag hänger med. På måndag är det dags för ultraljud igen. Tjohoo!

Exakt dem här orden står på ett gravidforum "möjligt att sexlusten ökar". Haha, den känns ju sådär måste jag säga. Inte riktigt vad vi behöver just nu.

Nu är lillfisen nästan 15 cm mellan huvud och bumpa. Sparkar och slår tydligen väldigt mycket, men jag tycker inte jag känner nåt av det. Man kan läsa att det inte är vanligt magkurr jag känner nu utan att det är lillfisens rörelser. Men vad vet jag. Väldigt svårt att veta vad man känner när man inte vet hur det ska kännas.
Lillfisen har fått egna fingeravtryck också. Och är det en kille så har tydligen prostatan redan bildats.

Finns fortfarande lite oro att inte allt är som det ska. Längtar så sjukt mycket till måndag så jag iaf kan få se hjärtslagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar