torsdag 10 maj 2012

Skitväder



Jag som verkligen hade sett fram emot mina backintervaller med min nystartade motionsgrupp. Men i detta regn tänker jag inte bege mig upp i nån backe. Det får räcka med en riktigt långprommis med mamma i förmiddags. Jag var helt sanslöst dyngsur när vi kom hem igen. Skitväder!! Men jag var iaf ute, ingenting ska få stoppa mig nu alltså. Känner mig så jävla laddad för mina sista veckor nu. Go go go!!
Istället för intervallerna så drog jag till gymmet och satte mig på spinningcykeln. I med lurarna och en bra Spotifylista så går 60 minuter ganska fort. Med bra musik kan jag motivera mig till att köra ett riktigt hårt pass. Jag varierar ståendes och sittandes, snabbt och lite lugnare. Precis som ett spinningpass är upplagt. När jag är klar så får jag till och med torka av golvet runt cykeln för att jag har svettats så mycket.

Vägde mig hos mamma och pappa och den vågen visade 78,8 kg. Det är ju kanon!! Men får väl hejda mig lite från att ropa Hej innan jag vägt mig på min egen våg. Det kan ju diffa en del, men jag har för mig det bara diffat 0,3 när jag vägt mig på den tidigare. Men men, det får vi se imorn.

Imorn är det först powerwalk som vanligt som gäller och på kvällen kör jag rygg och biceps. Eftersom det inte blev några intervaller idag så bakar jag in dem i passet imorn istället. Nu är det hardcoreträning som gäller. Den som säger att man inte kan svettas av styrketräning har så in i bomben fel alltså.

Kör bara kör!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar