onsdag 2 maj 2012

Tick tack


Alltså jag fattar inte. Mina dagar bara försvinner. Jag är ju fan mammaledig, ska ju ha huuuuuuuuuur mycket tid som helst. Trodde jag iaf. Suck!

Min dag:

07.07 Vaknar av Skrutt. Går upp och gör iordning mat till henne. Går sen ner till tvättstugan och kör igång en maskin.
07.30 Lägger mig igen.
08.45 Vaknar av Skrutt. Eftersom hon redan ätit så låter jag henne ligga och babbla lite för sig själv medans jag går ner till tvättstugan igen. Hänger tvätt och kör igång en till maskin.
09.20 Går in till Skrutt. Byter, smörjer osv. Morgonhygien helt enkelt :)
09.45 Gör iordning matlådor till Damirs fredag. Under diet så blir det några stycken! Plus att jag torkar alla överskåp i köket.
10.00 Ner till tvättis och hänger tvätt och kör igång ytterligare en.
10.20 Gör 1/4 portion gröt till Skrutt. Hon har inte riktigt lärt sig äta än, så det blir bara småportioner än så länge. Efter det så får hon den vanliga mjölkersättningen.
10.45 Gör oss iordning för promenad till Damirs jobb.
11.00 Stannar i parken och matar andmammorna med sina underbart söta ungar.
11.04 Powerwalk till Damir. 4,6km.
11.45 Framme, väntar i solen på att hans lunch ska börja.
12.00 Damir kommer ut i solen med oss.
12.30 Powerwalk hem. 5 km.
13.45 Hänga upp sista maskinen tvätt.
14.00 LUNCH
14.30 Skrutt är hungrig, värma mat till henne.
14.45 Dammsuger hela lägenheten. Samtidigt som jag kollar lite på TV, homemakeover. Gråter en skvätt för jag blir så rörd.
15.00 Skrutt är trött och lite ledsen. Vill dammsuga klart så hon får vänta lite.
15.15 Lägger mig i våran säng för att natta Skrutt.
15.20 Damir kommer hem.
15.30 Skrutt har somnat och jag kan fortsätta städa. Svabbar alla golv.
16.00 Ner till tvättis och hämta upp all tvätt.
16.10 Skaka mattorna nere på gården.
16.30 Göra mellanmål och blanda shakes till träningen.
17.00 Skriva 3 viktiga mail.
17.30 Cykla till gymmet.
18.40 Cykla hem från gymmet.
18.45 Skrutt vaknar igen. Gör mat till henne. Byta blöja.
19.15 Damir vill ha sällskap när han tänder grillen och när han grillar.
20.30 MIDDAG + handboll på TV
21.30 Ge mat till- och natta Skrutt
22.00 Duscha
22.30 Slår mig ner i soffan, läser lite bloggar och här är vi nu och klockan är 23.34.

Sanslöst!! Och så här ser det ut. Om det inte är tvätt och städ så ska det handlas och ska det inte handlas så är det annat, typ massa pappersgöra eller nåt. Tiden bara försvinner.
Men jag bara ÄLSKAR min ensamma tid i soffan. Jag njuuuuuuuuuter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar