tisdag 12 november 2013

Dag två på veckan...

Tisdag idag och fredag närmar sig med stormsteg. Den här veckan är det vägning, även om jag inte gillar det så måste jag ha lite koll på att siffrorna inte sticker iväg åt fel håll. Även om det går sakta så ska det iaf vara minus. Är lite nervös om jag ska vara ärlig. Haha, kanske struntar i vågen ett tag till nu när jag tänker efter :)

 
Den där kalorifria dressingen hjälper verkligen till att hålla nere intaget. Är bra sugen nu, så nåt litet pytte gott ska jag nog komma på som jag kan mumsa på innan det är dags att sova. 60 kcal, haha, det blir inte mycket det inte. En tredjedels proteinbar kanske? Hmm, ska jag genast räkna på :)
Annars får jag nog gå och lägga mig istället, för just nu är jag otroligt sötsugen. Hua!
 

Idag när jag kom hem så fick Emilija för sig att gå och hämta vartenda ett av sina gosedjur och lägga i mitt knä i soffan. Hon gick fram och tillbaka säkert 20 gånger tills gosedjurslådan var tom. Hon är bra söt den där lilla krabaten ♥
 
Det känns så himla lyxigt att träna på lunchen och vara klar när man kommer hem från jobbet. Så sjukt jäkla härligt att bara vara hemma en kväll. Det är verkligen guld värt! Jag kan nästan förstå dem människor som inte tar sig iväg på nån träning när dem kommer hem från jobbet. Men bara nästan ;)
 
Vi fortsätter med samma upplägg på våra lunchträningar, 45 sekunder aktivt och 15 sekunder vila. 8 övningar 4 varv = 32 minuter stenhård träning. Idag körde vi dessa övningar:
  • Upphopp
  • Sit ups på pilatesboll
  • Ryggresningar
  • Push ups
  • Roddmaskin
  • Jägarställning
  • Axelpress
  • Biceps curls
Det blir vad man gör det till och vi kör faktiskt jäkligt hårt. Det är som alltid "ska man väl göra det så kan man göra det ordentligt".
Imorn är det gymmet som gäller, bröst, axlar och triceps. Det går bra nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar