tisdag 5 november 2013

Tittut!


 
Dagarna bara flyger förbi nu. Imorn är det redan onsdag och halvvägs till helg igen. Förut kunde jag gå och längta till helgen hela veckan men för ett par år sen så började jag försöka tänka om och faktiskt njuta av dagarna som passerar. För vardagarna är 5 dagar och helgerna är 2, livet är för kort för att spendera 5 dagar till att längta efter ynka 2. Det är livet som passerar och enligt min tro så har vi bara ett sådant, så det gäller att leva det som vi vill leva det.
Så när det kommer sånna här perioder då tiden bara rusar iväg så får jag lite panik och vill stanna upp lite. Känna efter hur jag mår och känner egentligen. Och just nu mår jag för jäkla bra alltså! Jag har ett jobb jag trivs med att gå till varje dag. Jag har härliga kollegor som ger jobbet en extra guldkant. Min kropp mår bra. Jag är frisk. Träningen går kanon och jag hittar för det mesta motivation till 6 pass i veckan. Jag har en underbar familj i mamma, pappa, syster. Och självklart sist men absolut inte minst, eller jo, Emilija är ju även minst, men min egna lilla familj Damir och Emilija... Vilken jackpot! Kan inte beskriva med ord hur tacksam jag är att jag får leva mitt liv tillsammans med just dem två ♥♥♥
 
Och till dagens träning då... Det var ett armypass på jobbet idag igen men jag har haft känningar i baksidan av låret i några dagar så idag fick benen vila helt och hållet. Bra beslut för jag fick till ett riktigt bra pass på gymmet istället. Bröst, triceps och axlar i en jäkla oordning, men va tusan, det blev ju bra tillslut ändå. När det är mycket folk på gymmet så får man anpassa upplägget lite, plus att det är bra att supersetta lite när klockan börjar dra iväg.
 
Maten har gått bra idag med. Lyxade dock till det lite extra med en dubbelnougat som PWO. Hade faktiskt råd med det (trodde jag iaf) men sen ikväll när jag räknar på mina kalorier så ser jag att jag är uppe i 1300 kcal. Nu är ju det väldigt lågt ändå, men det stör mig lite att jag räknat fel och därför råkade passera min budget. Får väl tänka på att jag städade när jag kom hem så där brände jag nog en 50 kalorier extra. Haha! Ingen fara på torpet alls, den var jäkligt god så :)
Jo då, jag var tvungen att kika efter vad appen säger om hushållsarbete och jag klarade mig minsann. 309 kcal för 1,5h och en dubbelnougat innehåller 295 kcal. Haha, perfekt!
 
Imorn blir det rygg och mage, på torsdag kör jag och Micke lunchträning igen med samma upplägg som igår och fredag är det vila. Kör eventuellt ett benpass i helgen, men fram tills dess så får dem vila. Även om jag pressar den hårt så försöker jag vara duktig på att lyssna på min kropp.
 
Hur mår ni där ute? Var länge sen jag såg nåt livstecken från nån av er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar