söndag 3 november 2013

Dålig uppdatering, sorry!

Jaha ja, om jag inte missminner mig så skrev jag senast efter min mätning. Ett sjukt glatt inlägg. Känslan har hängt kvar hela helgen och jag har känt mig så jäkla fin i kroppen. Så himla härlig känsla!

Börjar väl med fredagen då, eftersom den kom först :D
Vaknade 04 och kunde inte somna om. Det händer typ aldrig för somna om är verkligen inga problem för mig. Men inte i fredags inte. Hade tänkt ha vilodag men sen när jag låg där i sängen och bara vände och ved på mig att jag kan lika gärna gå ut och gå. Så där, exakt två månader in i dieten så tog jag min första morgonpromenad. Det är ju helt sjukt faktiskt. Sjukt skönt!

 
Att hinna med en dusch innan jobbet hör ju verkligen inte till vanligheten, så passade på att klä mig lite fint fredagen till ära och med den där sköna känslan efter mätningen :)

Det var ju väldigt dålig tajming att inte kunna sova just i fredags för på kvällen hade vi tjejmiddag. Jag var sjukt trött och ett tag satt jag och gäspade konstant.
Hade på mig en klänning som jag inte haft på mig sen i våras och den kändes också jättebra. Det känns till och med ok när jag tittar på mina ben i spegeln. Jag har så länge jag kan missat mått dåligt över mina tjocka ben och att kunna se mig i spegeln och känna att de är ok... Obeskrivlig känsla!
 
Efter fredag kommer lördag och det var en sån där härlig lördag helt utan planer. Vi tog dagen som den kom bara. Åkte ut till Gillberga och hämtade lite virke till källaren. Sen skruvade och fixade jag iordning där nere, fick upp alla lådor så att ingen längre står på det fuktiga golvet. Passade på att rensa lite också, fick till det sjukt bra om jag får säga det själv :)

Med härliga rosor, en chipspåse, en schweizernöt, sittandes i fåtöljen under 2 filtar... Så slutade min lördag, somnade väldigt gott och missade slutet på filmen.



Och så har vi idag då, söndag...
I förmiddags spelade vi lite familjebasket här hemma. Jag köpte en liten basketkorg och boll när Emilija var typ nyfödd. Jag såg den och tänkte att hon och Damir skulle kunna leka sen när hon blir tillräckligt stor. Och nu är vi där.... :)
Så klockrent att hon fick ett matchställ av mamma och pappa för några veckor sen också.
Vi var iväg en sväng till syster yster och Thomas också. Jag passade på att låna några klänningar. Jag har bara svarta klänningar och känner att det skulle vara kul att ha nåt annat nu på kommande tillställningar här.
Min syster är ju mindre än mig men jag lånade 4st som jag kunde ha redan nu, men kör jag hårt nu fram tills att dem ska användas så kommer dem sitta jättebra. Så nu har jag fått ett litet mer kortsiktigt mål på vägen och det innebär att jag lägger om träningen lite. Självklart avstämt med Coach :)

Minskar intaget till 1250 kcal om dagen. Tänker inte ösa på med cardio nu heller, men två intervallpass i veckan får det bli. Började med ett idag. Körde 20 minuter effektiv tid på bandet, varvade att springa 30 sekunder och sen stå och pusta i 30 sekunder. Hastighet 15 passet igenom och för en tungis som mig så blev det sjukt jobbigt. Men jag klarade att hålla intervallerna i 20 minuter.

Återhämtningen tog lite längre tid än vanligt, men jag brukar inte springa på hastighet 15 så det är kanske inte så konstigt. Tror jag satt i 5 minuter innan jag orkade resa på mig för att avsluta med biceps.
Ska verkligen försöka få till mig bicepspass nu. Jag slarvar ofta, inte så mycket kontakt och därmed ine speciellt bra resultat. Så nu struntar jag i att räkna eller att öka mellan setten. Jag kramar och kör väldigt långsamma rörelser, sträcker ut hela vägen osv. Det började göra ont efter 3 reps men jag fortsatte ändå med långsamma curls tills det helt enkelt inte gick mer. Jag tror jag kommer känna av det imorn, så här ont var det länge sen jag hade under ett pass. Håller tummarna för att min nya taktik funkar.
 
Nu ska jag lägga mig i badet och titta på Solsidan.
 
Hoppas ni haft en underbar helg allihop. 7 veckor kvar till jul nu. Tjohooooooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar