måndag 4 november 2013

Lunchträning = kvällen fri

Fy tusan vad skönt det är att få till träningen på lunchen. Jag och Micke drog iväg strax efter 11 och var tillbaka strax efter 12. Då hade vi tagit oss till gymmet (brandstationen) tränat och duschat. Och det var inget dåligt pass vi fick till heller.
Idag fick jag lägga upp passet och det blev ett intervallpass/cirkelträning. Samma upplägg som det passet jag testade på Actic två gånger förra veckan.
8 övningar, 45 sekunder aktivt och vila 15 sekunder medans man byter övning, 4 sånna varv utan nån mer vila än dem 15 sekunderna. Det blir 32 minuter aktiv tid och kör man hårt på alla övningar så är det mer än lagom med 32 minuter.
Idag blev det dessa 8 övningar:
1. magtvist med viktplatta
2. utfallssteg
3. axelpressar
4. upphopp
5. tricepspressar med stång
6. roddmaskin
7. push ups
8. hopprep

Jag var helt slut efter dessa 4 varv men som sagt... Så j'vla skönt att ha träningen avklarade och kunna åka hem efter jobbet och vara "klar".

1200kcal har också funkat idag, men det har varit sjukt jobbigt. Jag har mens och är extra sugen på det mesta, har känt mig hungrig i stort sett hela dagen. Men har bitit ihop och har klarat av det. Imorn byter jag ut min nötblandning som jag brukar ha i keson, till bara frysta bär. Där spar jag typ 130 kcal och kan lägga till lite extra under eftermiddagen/kvällen då jag är som hungrigast.

Fy fan, det är kul när det börjar kännas bra i kroppen. De där måtten gav mig en extrakick till att fortsätta min resa.
Vi satt och prata lite här hemma om just det där med att få en lägre normalvikt. Och för oss är normalvikten att man kan ligga och pendla några kilo plus eller minus men aldrig överskrida en viss vikt. Jag har ju nu i två år haft 80 kg som den vikten. Det har liksom vart ok så länge det inte är en 8a först. Efter semestern och ja... När jag körde igång 1 september så vägde jag 83 och det kändes verkligen inte bra. Nu är jag tillbaka under 80 även efter en ätardag och i slutet av veckan ligger jag på 78. Men den vikten ska ju neråt. Mitt mål är att ligga runt 70 kg och den där siffran jag inte vill över efter en ätardag/helg/semestervecka är 74kg. Så än har jag flera kilo kvar innan jag är nöjd.
Sen har jag ju även sagt att jag vill se en 6a först på vågen och det är ju ett väldigt tydligt mål, men jag räknar inte med att hålla en 6an utan runt 70kg är jag nöjd med. Men jag ska se den där jäkla sexan och när jag gör det så ska jag vara beredd med kameran så jag får ett bildbevis på det också, haha!

Hmm, går det att förstå hur jag tänker? Jag hoppas ni förstår hur jag menar iaf :)

Nu ska jag föra över en ny bok till min Iphone. Lyssnade klart på Gengångaren idag så nu har jag bara en Harry Hole-bok kvar. Snyft!
Jag kan varmt rekommendera Jo Nesbös böcker, de är väldigt spännande. Men läs dem i rätt ordningen bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar