söndag 24 november 2013

En härlig helg är förbi...

Japp, nu är helgen över och imorn är det måndag igen. Hej och hå vad tiden gå.... Idag har jag städat och pyntat här hemma. Älskar julen och tycker det blir så mysigt med adventsstakarna, julstjärnan och annat småpyssel. Tvättat och bytt gardiner har jag också gjort. Tydligt köpte jag aldrig några julgardiner till vårt sovrum förra året så det får jag se till att göra nu i veckan. Men annars blev det så fint så. Imorn tar jag belysningen på balkongen också, hann inte med allt idag. Vår jäkla tvättstuga fick mig fast där hela kvällen, så sanslöst irriterande när det inte torkar som det ska. Allt tar hundra år typ... Grrrr!
 
Hann iaf ut på en promenad i det underbara vädret idag. Nu börjar det äntligen kännas som nåt som liknar vinter iaf. Lite snö på det här så är det som det ska nu när vi snart är inne i december. Jag och Skruttas tog en sväng till Hemköp och sen vidare till lekparken. Klockan var inte 17 än och det var helt tomt i parken. Tomt och mörkt. Nån till lampa skulle inte skada faktiskt.

I fredags fick mamma och pappa sin julklapp från oss. Damir är dock inget stort fan av dans och schlagershower så han stannade hemma med Emilija.
Men jag, mamma och pappa hade det riktigt trevligt. Det var supergod mat och showen var riktigt bra. Jag blir så imponerad av hur duktiga dem är. Dansar och sjunger som dem aldrig hade gjort nåt annat. Fantastiskt trevligt!

Hade en av de 4 klänningar jag lånade av syrran. Den satt jättebra och jag kände mig jättefin. Så härligt att se och känna resultat nu när det gått 3 månader snart. Självklart hade jag velat att det hade hänt lite mer med vikten, men va fan... Det ser faktiskt helt ok ut nu, siffrorna får väl komma när det kommer. Så länge det syns att jag kämpat iaf :)


Fina pappa och mamma ♥
Mammas favorit Uggla kom på besök också :)
Showen var slut vid 22-tiden och då rörde vi oss hemåt. Skjutsade hem mamma och pappa innan jag åkte hem. Så vid 23.30 fick jag slänga upp fötterna på soffan och krypa ur kläderna. Så jäkla skönt! Haha, jag är en riktigt mysklädfantast. Nog för att det är kul att klä upp sig ibland men tacka vet jag myskläder alltså!

Igår, lördag, messade Sarah och frågade om vi ville med till Stadsmuséet här i stan. Jag visste inte ens att ett sådant fanns här, men ja, det ville vi ju. Det var ett perfekt stället för inomhuslek. Dit kommer vi garanterat gå igen.

Nu medans jag skriver så väntar jag på besked från min kära gums och fina Ella, vad vi ska ha för lagnamn när vi springer Tough Viking i vår. Haha, så jäkla otippat att jag ska vara med i ett hinderbanelopp. Klumpig är mitt mellannamn. Men va fan, det ska bli sjukt kul. Så efter nyår får jag sätta igång och springa igen så jag hinner komma i form när det gäller löpningen också. Skoj ska det bli. Mina förslag till namn är.....
Laget på andra sidan häcken
Sam-laget
Ut ur vassen 2014
Team beach 2014
Team Bitch 2014
Våga vägra vassen

Haha, kanske inte så konstigt de inte svarar på mina mess :)

Imorn är det måndag igen, lunchträning med Micke och sen ett benpass på kvällen. Måndagar finns det gott om energi så då passar jag på att köra dubbelpass.
Tisdag gym, onsdag army fitness, torsdag gym, fredag lunchträning och sen STOCKHOLM direkt efter jobbet. Jag ska träffa två av mina gamla kollegor och vår chef, det var flera år sen sist så det ska bli så himla kul. Middag, bubbel (i dubbelbemärkelse), Catch up och så förhoppningsvis lite dans på det :)
Så veckan blir stenhård fram tills dess.

Nu lite solsidan på 4-play medans jag fortsätter vänta på Emma och Ella.
Kram på er därute ♥
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar