söndag 16 augusti 2009

Slut på semester

Sista dagen på semestern idag. Imorn ska jag befinna min 07.15 på jobbet. Lovely!
Ångesten är dock inte så farlig, förutom över tiden. Jag hatar tidiga mornar, verkligen hatar. Min disciplin är som bortblåst när larmet ringer på morgonen. Snoozar jämt, fast jag redan ställt klockan så pass sent att det inte finns tid för det.
Det är så tajt med tid på morgonen att varje liten oplanerad detalj gör att jag förmodligen blir sen till jobbet.

1. Toa och borsta tänderna samtidigt.
2. Kläder.
3. Smink (beroende på om jag har snoozat eller inte, ibland får jag ta punkt 3 på tunnelbanan).
4. Grabba träningsväskan sen off we go.

Det bästa med att vara singel är att jag får va själv på dessa tidiga mornar. Har så grymt dåligt morgonhumör att jag nästan blir rädd för mig själv. Den glada, leende, omtänksamma personen är som bortblåst den första vakna halvtimmen på dygnet. Jag är ett sovande monster, och pratar man med mig så hugger jag direkt.

Men nu är det dags att ta vara på den sista dagen. Lite frulle sen olja in mig för sista steket ute i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar