söndag 23 augusti 2009

Titta vad jag hitta

Hittade min gamla diktbok/dagbok. Tänkte dela med mig av en text.
Skrivet 95 när en bekant omkommit i en bilolycka.
Observera att jag inte var speciellt gammal när jag skrev det här, haha.

Så går man här och tänker på livet
att leva länge, det tar man för givet
Glädje och sorg som många känner
de vill ha tröst hos sina vänner
Men tänk de som ej vänner har
får stå där med gråten kvar
Inte förrän efter när allting är slut
ser man hur det verkliga livet sett ut
En olycka, en kniv jag det finns många skäl
men allt man vill är väl alla väl
Ingen vill väl egentligen ta någon annans liv
varken med bil eller med kniv
I bilen hände nu det som ingen vill
allt blev mörkt och allt blev still
Slutet kommer även om man vill eller ej
nästa gång det kommer, tar det kanske dig eller mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar