onsdag 8 februari 2012

Full?

Eftersom jag inte äter några kolhydrater just nu så är energin lite av en bristvara. Så igår beställde jag koffeintabletter samt några preworkout-tabletter.
Snabb hantering av Svenskt Kosttillskott gjorde att vi kunde hämta ut vårt paket redan idag. Ingen tid att förlora tänkte jag, måste testa direkt.
Tog en koffeintablett vid 16, sen två PWO en timme innan träningen (typ 18.30) och sen en redbull (light såklart) på vägen till gymmet.
Svettades som en gris när jag satt på spinningcykeln. Kändes bra, vet inte om jag kände att jag orkade mer, utan mer att jag kände innan passet att jag orkar gå till gymmet.
Men när jag kom hem kände jag mig full. Skitjobbig känsla. Liksom omgiven av ett töcken, haha, på riktigt kände jag mig full.

Nu har det lagt sig lite som tur är. Vore ju otrevligt om jag ska ligga vaken halva natten. Tror nog det blev lite mycket på en gång, särskilt för mig som inte ens dricker kaffe.
Så imorn tänkte jag testa att ta PWO innan promenaden och koffein + redbull innan träningen. Hoppas det känns bättre än vad det gjorde ikväll.

Idag tänkte jag egentligen vila från träningen och bara ta en långpromenad med en kompis och hennes son. Ingen powerwalk utan mest bara komma ut och röra på mig. 8 kilometer blev det och dyngsvettig när jag kom hem. Kändes lite som en bonusträning. Sen kände jag mig så peppad på mer träning så jag frågade pappa om han kunde komma hit efter jobbet och ha skrutten medans jag körde spinning i 45 min.

Så min vilodag blev ju full med träning. Kanon! *klappar mig själv lite på axeln här i soffan*
Den här veckan vill jag köra extra hårt för på lördag tar jag ett break från dieten och drar till sthlm för show, middag, fest och dans på Golden Hits. Det har varit bestämt sen länge så redan innan jag började min diet så sa jag att denna lördag tänker jag skippa allt och bara ha kul.

Så därför kör vi extra hårt som sagt.
Kör bara kör!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar