söndag 26 februari 2012

Jag är inte bitter

Jag bara lägger till öroninfektion och evighetsmens på min lilla lista nu. Tjohooo!

Skrev ju här om natten att jag hade brutalt ont i örat och skulle till läkaren på morgonen. Jag var där. Läkaren var dum i huvudet för övrigt, men pallar inte ens skriva mer om det. Men han konstaterade att det är en infektion i örat. Penicillin 5 dagar, jo jag tackar.
Smärtan har redan gått över men locket är kvar. Det är brutalt frustrerande att ha ett ständigt lock för örat. Och varje gång jag snyter mig så låter det som en slagborr där inne. Helt sjukt!
Hoppas verkligen det släpper snart, hör ju illa i vanliga fall. Nu är jag halvdöv.

Händerna är fortfarande skit. Jag har två hårda skenor nu. Men de är fruktansvärt jobbiga att ha på samtidigt, så jag pallar inte ha dem hela tiden. Vilket resulterar i att jag får mer ont. Pest eller kolera? Hmm...

Sen var det det här med kopparspiralen jag satte in för dryga månaden sen. Jag visste innan att den kan skapa lite oreda på mensen. LITE???!!!
Jag har haft mens sen förra torsdagen. Och nu blöder det mer än någonsin tidigare. Ursäkta om jag har några känsliga läsare, men ja. Antingen får ni sluta läsa eller så "bit ihop".
Mens i 1,5 vecka är inte ok och det är inte ens på väg att avta heller. Plus att jag hade en mellanblödning för typ 2 veckor sen också.
Jag ger den här spiralen två mensperioder till, blir det ingen förbättring så åker den ut. Frågan är ju bara vad jag ska ha för skydd då? Jag vill verkligen inte bli gravid igen nu.

Dessa lite småjobbiga situationer, örat, händerna och en evighetsmens, gör att mitt humör tryter. Jag är så otroligt trött på att ha ont. Har haft detta skit med händera i flera månader nu. Det är fruktansvärt påfrestande att gå och ha ont. Sen då lägga till ett lock för örat som inte släpper.

Kan det inte bara ge sig snart? Snälla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar