torsdag 23 februari 2012

Vår i luften

Kan det äntligen vara dags för vår? Tänk vad underbart det vore. Idag hade jag 12,9 grader på balkongen, helt underbart!
Var så sjukt trött i morse, ville bara ligga kvar under täcket. Ingen promenad, ingen träning. Bara ligga under täcket heeeela dan.
Men har ju en liten trollunge som gör detta omöjligt. Tog en titt mellan persiennerna när jag skulle göra mat åt henne och bländades av denna underbara sol. Bestämde mig direkt för att ta en riktigt långpromenad och hälsa på Damir på jobbet. För andra gången denna vecka. Det är en promenad på 5 km enkel väg, så 1 mil för att ta sig hem också.

Jag njöt!
Solen värmde så underbart, i stort sett all snöslask var borta från gångbanorna. Sprang lite intervaller på vägen dit och på vägen hem tog jag det lugnare.

Egentligen skulle jag träna ben ikväll, men efter en mils promenad så var dem rätt möra. Så det fick bli rygg istället så tar jag nog benen imorn. Om jag inte vilar imorn. Har inte bestämt mig än. Har inte haft en vilodag sen förra onsdagen.

Efter min promenad såg min tröja ut så här.....



Damir sa idag att "det hänger fan kläder överallt i vårat hem". Promenadtshirt, promenadtröja, promenadbh, promenadbyxor, gymlinne, gymtröja, gymbh och gymbyxor. Och av gymbyxorna hänger det flera stycken, har löparbyxor när jag kör ben och spinning och andra gymbyxor när jag tränar överkroppen. Och sen har vi ju hans kläder också. Haha, så ja, det hänger kläder överallt här hemma.

Imorn är det fredag och vi vet ju vad det innebär... VÄGNING.Har kissat 5 gånger ikväll så jag tror (läs hoppas) att det är kroppen som gör sig av med vätska som den lagt på sig nu under mensen.
Kan inte beskriva hur mycket jag hoppas på ett bra resultat imorn. Hmm, och vad är ett bra resultat då? Mitt mål som jag satt upp är ju kört redan, så nu gäller det ju att hålla 1 kg i veckan. Men det känns också kört iaf denna vecka, för i sånna fall ska vågen visa 85kg imorn och det har jag väldigt svårt att tro att den gör med tanke på att det var 87,8 igår :(
Men vi kan väl iaf hoppas på att det står 86 nånting. Snälla snälla säg att det blir nåt sånt.

Ja just ja. Jag hittade vårt måttband idag. Jag har ju sagt att jag inte ska mäta mig förs nästa träff med PT. Men eftersom det går så segt på vågen så tänkte jag att jag mäter ett ställe på kroppen och ser om det hänt nånting. Det fick bli över axlarna och jag hade faktiskt minskat 5 cm!! Om vi nu mätte på exakt samma ställe över axlarna, men hur som så kan man inte mäta så himla fel ändå så det kändes riktigt kul. Det behövde jag verkligen :)

Så håll tummarna för 86-nånting imorn nu.

Laku noc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar