måndag 20 februari 2012

Somna själv



Det kan vara så sjukt jobbigt när lillfisen är gnällig. Hon är trött men vägrar sluta sina små ögon för att sova. Hittills så har hon alltid somnat i våran famn, men nu ska vi försöka att hon somnar i sin säng istället. Igår gick det kanon, idag går det inte lika bra.

Hon är så himla söt, men fy faen vad man kan bli less när hon bara är omöjlig. Ibland har jag absolut noll i tålamod och blir sur. Men får ju genast dåligt samvete för jag vet att hon inte vet bättre. For fuck sake, hon är inte ens fyra månader. Men när hennes ben går som trummpinnar när man ska ta på strumpor, eller när hon spretar med alla fingrar så inte tröjan går på över handen eller när hon vägrar ta flaskan och bara spottar ut all mjölk.
Känner att jag har fått lite sämre tålamod nu när jag har så ont i händerna. Skithänder!!!

Nu vill jag bara ge upp och gå och hämta henne så hon får somna hos mig istället. Men jag ger det lite till. Nån gång måste hon ju vänja sig. Eller? :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar