tisdag 13 maj 2014

Från trött-tisdag till B.A.B.Y-tisdag = KLOCKRENT!

Med risk för att tjata så måste jag bara skriva det igen... B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna gör mina tisdagar helt fantastiska! Ca 60st var vi ikväll, vi räknade men jag och mitt guldfiskminne har redan glömt.
Idag var planen att få till ett genrep för alla som ska springa Vår Ruset nästa vecka. Så efter uppvärmningen fick man välja mellan att köra 5km, 3km eller intervaller.
Så otroligt kul att så många gav sig på 5an och det gick undan för dem också, så jäkla kul att se och höra alla glada miner efteråt. Personbästan på flera ställen, grymt jobbat tjejer!

Jag själv körde med intervallgruppen, men kroppen ville inte alls vara med så efter lite drygt 1km med intervaller så joggade jag istället. Det kändes mycket bättre för min ömma kropp :) Den var snäll mot mig i lördags så jag ska vara snäll mot den ett par dagar nu ♥

Det är så himla bra med vår stora grupp för ingen blir själv, det finns alltid nån som kör i ungefär samma tempo. Alla var tillbaka hyfsat samtidigt och vi avslutade med några Tabata-plankor i solen. Underbara härliga gäng alltså! Om en vecka är vi 49(!!!!!!) stycken som åker tillsammans till Västerås för att springa Vår Ruset. Det kommer bli en fantastisk kväll :)




Självklart uppskattar vi om vi får med lite hejarklack till Vår Ruset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar