onsdag 7 maj 2014

Gårdagens pass med B.A.B.Y




Idag är det onsdag, alltså var det tisdag igår och träning med B.A.B.Y. Efter en riktigt jobbig dietdag så var det faktiskt en enda anledning till att jag kom iväg på träning och den anledning heter B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna. Underbara härliga gäng som alltid ger en så mycket energi.

54 tjejer var vi som trotsade duggregn och kyla. Åter igen några som var där för första gången. Det är extra kul när det kommer nya tjejer, det innebär ju att fler och fler hittar till oss.

Så här såg passet ut:
Uppvärmningsjogg och rörlighet ca 10 minuter

Löpteknik, räkna steg antal steg på 1 minut. "bra" är att ligga på ca 160 steg/minut. För många steg över så kan man ta lite längre steg och har man för väldigt mycket under 160 steg så kan man korta sitt steg lite. Men 160steg/minut är en bra måttstock :)
Sen gick vi lite snabbt igenom löpteknik för att springa i backe. Korta steg, höga knän, armpendel, upp på tå.

Sen körde vi igång ordentligt och delade in oss i 4 lika stora grupper som alla började på var sin station. Efter 9 minuter så skiftade vi station och gjorde så tills alla grupper hade varit på alla 4 stationer.
1. Brant backe
2. Styrkecirkel 20st Tåhävningar - 20st väderkvarnen i plankan - 20st utfall
3. Maxlöpning ca100m- gå eller jogga tillbaka
4. Styrkecirkel  20st Tåhävningar - 20st väderkvarnen i plankan - 20st utfall


Sist körde vi en gemensam stretch av höftböjaren innan vi sa hejdå. Tack tjejer ni är verkligen super duper ♥

Han bli riktigt kall innan jag kom hem så jag messade Damir och bad honom tappa upp ett riktigt varmt bad åt mig. Slängde av mig kläderna och hoppade i men vände blixtsnabbt upp och ner på mig själv när det började tokbränna på mina vader. Jag hade helt glömt bort att jag tagit Linex innan träningen. Det gjorde så jävulskt ont och det var helt omöjligt att ha benen i vattnet. Så jag fick snällt ligga som på bilden medans jag snabbt tvättade håret. Lite extra magträning där för att lyckas hålla både håret och fötterna ovan vattenytan. 


Avslappnad och skönt bad....? Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar