lördag 3 maj 2014

En träningshelg i norr!

Vi har tagit en långhelg uppe i norr och min ambition var att träna på enligt schema och hålla dieten alla dagar utom en. Det har gått... Sådär!
Jag kan väl börja med att säga att det är bra att jag tror på mig själv när det gäller kosten, jag trodde verkligen att jag skulle kunna hålla dieten. Men njae, det har varit mycket bättre än vad det brukar vara här uppe men långt ifrån mitt kostschema. Två proteinshakes på tre dagar och två fikabrödsdagar... Om jag är snäll så får jag väl godkänt om jag tänker på hur det brukar vara. Men helt klart ett IG om jag tänker på mina ambitioner innan jag åkte.
Mycket bra är att jag har sprungit 2 av 3 dagar och även kört både lite styrka och promenad. I torsdags vilade jag helt och hållet. Har haft så ont i benen efter mina rundor den senaste veckan så jag hoppades att det skulle bli bra av lite vila.
I fredags tog vi en promenad tillsammans sen körde jag intervaller medans Damir spelade basket senare på eftermiddagen. Jag testade intervallupplägget 70/20 och fy tusan vad jobbigt det var. Tänk att ynka 70 sekunder kan vara så jobbigt att springa. Och 20 sekunder gå så jäkla fort att gå, haha. Men det var ett bra upplägg och kommer garanterat att köras igen. Sen körde jag några plankor och förundras över hur snabbt man tappar styrkan i bålen när man inte håller igång en regelbunden bålträning. Skärpning på den Nina!



Idag hanns inte promenaden med, vi åkte och shoppade massa kläder istället. Bland annat några kompressionsstrumpor och typ benvärmare eller vad jag ska kalla dem. Strumpor utan strumpor liksom. Tänkte att dem kanske kan hjälpa till så jag inte får så ont i benen efter en springtur.
Ville testa ett nytt intervallupplägg även idag men lite längre intervaller. Har aldrig kört så förut och variation är ju bra så idag fick det bli ett elljusspår i väldigt kuperad terräng. Spåret är 2km så jag sprang halva i ett så högt tempo jag kunde sen vad planen att gå andra kilometern för att sen upprepa samma grej igen tre gånger. Men jag hann lagom komma ut i spåret och ta denna bild så började det spöregna och det blev för långt att gå en hel kilometer. Men jag sprang iaf 3 snabba kilometer med vila mellan varje och det blev 3 varv i spåret. Tyvärr ville inte GPSen vara med så jag vet inte riktigt vilken kilometertid jag höll, men jag tror det låg på 5:40 och med dem backarna så kändes det väldigt tungt. Men också ett bra upplägg som jag kommer köra igen.
Imorn blir det bilresa nästan hela dagen så om allt går smidigt så borde jag kunna ta en promenad iaf imorn kväll. 

På måndag är det ett välgörenhetslopp på kvällen som B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna kommer delta i med ett gäng. Då tränar jag och Micke ett lunchpass så det blir lite träning iaf. 
Tisdag är det ordinare träning med B.A.B.Y, onsdag löpning med Micke, torsdag promenad och lite bålstyrka, kostföreläsning på kvällen. 
Fredag totalvila för på LÖRDAG är det dags för eldprovet TOUGH VIKING i sthlm med Emma och Ella. Baaah, jag blir mer och mer skräckslagen för det där jäkla loppet alltså. Men tillsammans kommer vi klara det, tillsammans klarar vi fasen allt :)

Lördag kväll blir det fest och söndag gissar jag lite bakishet och när jag kommer hem till Eskilstuna igen så är det ytterligare en välgörenhetsgrej. Denna gång är det Hundpromenaden som en kompis anordnar till förmån för hundar utan hem. 

Sen är det bara två veckor kvar på min diet, ett Vår Ruset i Västerås med B.A.B.Y och också två veckor kvar till min resa. Guuuuud vad jag längtar!
Mitt mål är att tappa ytterligare 3kg så det blir till att bita ihop bra sen. Hejja mig, nu kör jag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar