onsdag 17 september 2014

B.A.B.Y

Nu börjar det mörkna på om kvällarna, hua, inte roligt att gå mot mörkare tider. Men ett ljus i det kommande mörkret är iaf att vi kör på med våra B.A.B.Y-träningar hela året om :)
51 tjejer var vi på träningen igår. Jag hade haft en otroligt fullsmäckad dag och kände mig allmän jättevirrig väl på plats. Men passet var planerat och det var bara att köra på. Vi körde en övning som vi kört förut och som är så himla mycket tuffare än vad man först tror. 
En stor cirkel blandad med löpteknik och styrka samtidigt som man hela tiden håller igång joggen mellan stationerna. 
Sträcka 1 - Ravellisteg
Sträcka 2 - Grodhopp
Sträcka 3 - Hälkickar
Sträcka 4 - Armhävningar, så egentligen ingen sträcka utan mer en station :)
Sträcka 5- Höga knän
Sträcka 6 - Jogg

Den här cirkeln körde vi i 20 minuter och fy tusan vad trött man var sen. Men då ställde vi upp oss för lite stafetter i 15 minuter. Korta snabba intervaller i lag om 6 personer. Underbart pepp under stafetterna, alla ger verkligen av sig själva och pushar de andra när de själva vilar. Underbar känsla att se det här gänget träna tillsammans :)

Sen avslutade vi med en övning som jag sett utföras av en del bloggare och nu senast hade min vän Emma kört den med Stockholmsteamet. Finnen heter den, fråga mig inte varför, haha!
Vi testade den vi också och jag tror många med mig kände rejält i baksida lår. 
Lite plankor hann vi med innan vi sa hejdå också och jag blandade ihop mina tidsbegrepp lite och sa att vi skulle stå sista plankan i en halvtimme. Svårt att återberätta asgarvet som uppstod men jag skrattade så jag föll platt ner på mage, kunde inte sluta skratta åt mig själv. Ibland är det verkligen ett under hur jag kan planera ihop ett pass när skallen är så himla trött. Men det är det som är så himla härligt med B.A.B.Y, Vi skrattar med varandra och vi är där inte bara för att träna utan för att ha kul. Och det har vi verkligen!

Extra roligt var att min vän Hanna var med för första gången. Jag uppskattar verkligen när nära och kära deltar på aktiviteter jag ordnar, det betyder mycket för mig. Efter B.A.B.Y drog vi till gymmet och körde mage. Jag kände allt hur hon slängde några elaka blickar på mig när hon insåg vilken träningsvärk hon skulle få efter premiären med B.A.B.Y. Men jag kan trösta henne med att jag har en enorm träningsvärk i magen efter vårt magpass :)

Efter varje träningspass med B.A.B.Y så är det alltid lika roligt att läsa kommentarer och statusar i vår facebookgrupp och idag blev jag till och med lite rörd när jag läste en tråd.


Det här är träningsglädje när den är som bäst och det är det här jag brinner för. Underbara skratt efter ett kul och hårt träningspass. 
Jag har sagt det förut och kommer säga det många gånger igen, det här gänget är helt makalöst underbnart ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar