tisdag 23 september 2014

Hur allt kan vända med lite träning

Igår hade jag en tung dag, kände mig stressad och ledsen på väg hem från jobbet. Stod i hissen hemma och tittade mig själv i ögonen genom spegeln. Rödsprängda ögon, en jobbig stress i kroppen som gör att precis allt känns jobbigt. Blä för sånna dagar :(

Men jag och Hanna hade bokat in att vi skulle träna och hon kände för ben. Ju närmare träningsdags vi kom desto mer taggad blev jag på träning. Vi bestämde övningar innan vi åkte till gymmet, bestämde oss för 5 olika övningar med 4 set på varje övning.

Benböj i Smithen är en bra övning att börja med så man får upp värmen bra och även öka pulsen lite om man kör på i ett bra tempo.
Jag har lite ont i vänster knä när jag kör ben vilket stör mig men det gör inte så ont att jag inte kan köra på. Men som sagt, det stör mig.

Benlyft i Smithen är en av mina bästa övningar för rumpan. Det svider nåt så fruktansvärt när man kommer upp över 10 rep. Testa den om ni inte redan gjort det!
Gammal bild.
Enbens frontsquat var tanken sen men min vänstra baksida klarade inte av den. Redan efter 2-3 repetitioner så gav jag upp. Så vi körde stående hamstrings curl (eller vad den heter). Också en sjukt bra övning när man verkligen fokuserar på lårets baksida, kramar på vägen upp och håller emot på vägen ner.  
Gammal bild.
Sittande benpress med ett ben i taget. Ni ser ju att det var fokus på baksida och rumpa igår. Här kändes det att benen började vekna och jag fick gå ner lite på vikterna. Jag brukar köra 60-70kg med ett ben men nu körde jag två set på 40 och två set på 50. Bambi på hal is började ge sig till känna efter detta. 

Sist men absolut inte minst introducerade Hanna mig för en ny övning. Jag har sett den utföras på Olga Rönnbergs blogg och vet inte riktigt vad den heter. Benlyft med boll kallar vi den :)
En ny favorit som sista övning, jäklar i min lilla låda vad den tog bra. Testa den!


Tack bästa Hanna för ett grymt pass som vände mig från bitterf*tta till solstråle på en timme. Jag tränar sällan så bra som jag gör med Hanna, det är guld värt med träningskompisar som kan plocka fram det där hos en.
Hanna har haft sjukt bra utveckling med sin träning, kolla in hennes armar... *busvisslar*


Jag var helt slut när jag kom hem efter träningen men humöret var ett helt annat. Tänk vad lite träning kan göra gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar