tisdag 30 september 2014

Ja nu, snart är det sånna här bilder igen :)

  

Jag försöker att blunda för det faktum att hösten och vintern är på ingång. Eller kanske inte så mycket för själva årstiderna men för MÖRKRET som de innebär. Det är mörkt när man åker till jobbet och det är mörkt när man kommer hem. Här har vi ytterligare en fördel att träna tillsammans med nåt av B.A.B.Y Runners Team Sverige´s team runt om i landet. Man tränar i grupp och det känns bra mycket tryggare än att ge sig ut på löpträning ensam. 

Men än är det ingen snö och idag var det faktiskt riktigt behagligt väder. Sol hela dagen och lagom varmt på vårt pass. Men ja, man blir snabbt kall efteråt och därför skippar vi gemensam stretch och beger oss direkt hem istället. Hem för en varm dusch och sen stretch på egen hand. 

Idag värmde vi upp lite längre än vi brukar och även det pga av vädret, Det krävs lite mer nu när det är kyligare ute. 
Efter uppvärmningen så var det Supertusingar i 30 min. Mellan 3,5 och 5km sprang vi. Några fick säkert ihop mer än så också men runt där iaf. Supertusingar är ett intervallupplägg som jag tjuvat av Stockholmsgruppen :)
Springa 100m - vila 30s
Springa 200m - vila 30s
Springa 300m - vila 30s
Springa 400m - vila 2min
Det var en Supertusing och det är 1km. Sjukt jobbigt men ändå sjukt skönt när det är över om man klarade av det. 52 brudar var vi ikväll :)

Nu ska mina ben få vila från löpning fram till söndag då det är dags för Tjurruset!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar