tisdag 2 september 2014

Det bästa med att veckorna går så snabbt är att det kommer en ny tisdag på direkten :)


55 tjejer var vi på plats idag och idag hade jag planerat ett väldigt tungt pass med Idioten som huvudpunkt. Fy fasen vad den är jobbig alltså, jag hade verkligen kräkkänsla efter varje intervall. Vi körde 10m, 20m, 30m och 50m innan intervallen var klar och så höll vi på i 20 minuter. Ruskigt jobbig övning!

Under sista minuten så seglade en av tjejerna ihop i kramper. Väldigt otäckt såklart men alla behöll lugnet och vi ca 4-5 personer som stannade med tjejen tills ambulansen kom medans resten av gruppen körde på med passet. 
Djurgårn ligger precis bredvid sjukhuset så ambulansen var på plats på bara några minuter. Även om minuterna kändes långa just då så var dem väldigt snabbt på plats. Jag hoppas verkligen hon är ok. Jag har skrivit till henne på facebook att hon gärna får höra av sig till mig när hon återhämtat sig så jag vet att hon är ok. 
Sånt här kan man inte skydda sig ifrån, nu var det en ung och väldigt vältränad tjej som det hände. Men för mig som coach känns det som jag i fortsättningen kommer ha som en liten handlingsplan i bakhuvudet om olyckan skulle vara framme. 

När ambulansen åkt så anslöt vi till styrkan som resten av gruppen körde. Trots omständigheterna så var det ett riktigt roligt och jobbigt pass ikväll. Tack till Kicki som hjälpe till med tidtagningen så jag kunde fokusera lite på min egen löpning idag. Det behöver jag verkligen nu, man tappar snabbt när man inte kör intervaller på ett tag. Men nu är vi igång! 

Är det så att ni inte riktigt har koll på vad B.A.B.Y Runners Team Eskilstuna är för nåt så tycker jag att ni kollar in den här länken och läser lite om vårt nätverk. I Eskilstuna kör vi på tisdagar klockan 19:00 och det krävs ingen föranmälan för att få vara med. Man står helt enkelt vid Djurgårdsgrillen på utsatt tid så är det bara hänga med sen :)
Bildbevis på att även jag är med och kör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar