onsdag 24 september 2014

Dagarna bara rusar iväg men igår var det iaf tisdag!

Och tisdag betyder ju i vanlig ordning date med världens bästa löpargrupp. Kallt som fan börjar det bli så jag tog på mig min nyinköpta fleece under min B.A.B.Y-tröjoa och begav mig till grillen och mötesplatsen.
Igår körde vi uppvärmning i form av jogg, sen delade vi upp oss i 4 lika stora grupper för lite backintervaller och styrka.

Två grupper sprang backe medans de andra två körde styrka, sen skiftade vi 4 ggr så alla fick springa 2 omgångar och köra styrka 2 omgångar. 8 minuter höll vi på innan vi skiftade, det räcker gott och väl när man varierar styrka och backe så.

Styrkeupplägget såg ut så här:
Plankan - snabb vila
Armhävningar - snabb vila
Tåhävningar, sista 10s höll vi fast på toppen och kramade ur vaden extra mycket - snabb vila
Sidsteg i plankan på händer - snabb vila
Monkey Squats - snabb vila
Dessa 5 övningar körde vi två gånger på våra 8 minuter innan det var dags att springa backintervaller.

Lika trevligt som vanligt med detta gäng, 51 tjejer var vi på plats i kylan. Superrolig timme som bara flyger iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar