måndag 15 september 2014

Nu är vi igång med en ny vecka

Imorse fick vi ett mail på jobbmailen som länkade till den här sidan... Inte direkt jättetråkigt att jobba på Westermo just nu. Jag älskar att jobba i en organisation där det händer grejer och det gör jag verkligen nu. Tjohooo, spännande som tusan :)

Inte nog med att vi får massa nya pengar satsade i företaget så är det ju ett företag med ett enormt friskvårdstänk. Idag var det Yoga som stod på provapåschemat. Det var min tredje yoga någonsin och för första gången kände jag faktiskt hur jag slappnade av på riktigt. Tidigare har jag slappnat av i kroppen men hela tiden tänkt på nåt annat. Nu var det som att jag vilade skallen också, väldigt skön känsla och jag kommer nog tusan ge det fler chanser.
Men idag räckte det inte bara med yoga, efter många dagars vila (läs två) pga förkylning så kändes kroppen jättepigg för träning. Så på med joggingskorna och ut för en sväng. Jag hade tänkt springa runt 7km men det blev helt kolsvart ute och jag känner mig inte ett dugg trygg att springa ensam i mörkret, så jag kortade av rundan och sprang på upplysta vägar. Det kändes kanonbra, jag kände att det gick rätt långsamt men lät det bara vara så. De senaste månaderna har jag stängt av röstcoachen på Runkeeper så jag inte uppdateras nånting alls under rundan. För mig är det väldigt avstressande och skönt att bara springa på känsla, men ja, som sagt så går det ju inte speciellt snabbt. Haha, men jag njuter av min joggingtur iaf och det är ju huvudsaken. Men jag tänkte att jag skulle variera mig lite så jag får upp lite tempo också. Men 5,5 lätta kilometer blev det ikväll och det är ju inte så pjåkigt :)
Helt fel position att inta innan man är klar för kvällen, haha!
Dags att krypa ner och nanna kudden, jag ska verkligen försöka bli bättre på att komma i säng i tid. Nattis på er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar