söndag 28 september 2014

Träningsvärk i rumpan men vad gör det en dag som denna?

 Crosscage fredag kväll och bodypump lördag morgon har satt sina spår. Det gör ont i skinkorna bara av att ligga på rygg i sängen. Jösses, det här var länge sen! 

Har haft en kanonhelg som inleddes med ett Crosscagepass som sagt. Det var en cirkel med 6 olika övningar som vi körde 45s med 15s byte av station. 2 varv innan vi fick en längre vila på 2 minuter sen körde vi ytterligare 2 varv. 
Hopprep
Slam balls
Jämfotahopp upp på låda
Situps 
Sumorep 
Squats med medicinboll 
Sen avslutade vi passet med att kolla hur många burpees vi orkade på 1 minut. 
Jag gjorde 9 första minuten och 12 andra minuten. Tredje minuten var målet 16 men det försökte jag inte ens på. Men ska bli kul att se min utveckling. Burpees är verkligen inte nån favorit. 

Fredag kvällen spenderade i soffan, somnade till och med i soffan :)

Lördag morgon bokade jag in mig på bodypump kl 10. Innan jag drog till gymmet så skyndade jag mig in på en barnloppis för att leta efter en lila cykel till Emilija. Hon fyller ju om en månad och har tjatat om en lila cykel i några månader nu. Och helt otroligt så hittade jag en lila 16" för 350kr. Helt perfekt! 
Hon blev överlycklig när hon fick den ❤️

Träning sen lite shopping innan kalas för min kusin. I stort sett direkt från kusin till Tezzan på tjejmiddag. Hanna och Mac erbjöd sig att ha Skruttas hos sig så då fick vi barnvakt också :) 
Middagen var helt fantastisk, Tezzan är grym i köket! 

Idag har jag spenderat i stort sett hela dagen med Hanns ute i Kvicksund. Vi testade Emilijas nya drake och hängde en stund på Sanda strand. Vilken fantastisk dag det var idag! 

Nu har jag lagat köttfärsbiffar, gjort en sats tzatziki och en stor sallad. Det borde räcka ett par dagar iaf. Nu tänkte jag slå på en film att slumra till. 

Hoppas ni också haft en sån här underbar helg ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar