söndag 3 februari 2013

Det är skillnad på träning och träning

I lördags fick vi till ett pass tillsammans och då körde vi armar. Damir körde verkligen skiten ur mig rätt ut sagt. Det gjorde ont i musklerna, inte bara trötthet utan ren smärta. Inte kul just då men väldigt kul när passet var klart :)
När jag kör själv så är jag trött i musklerna men nu hade jag ont i musklerna. Blir lite sur på mig själv att jag inte kommer upp i den nivån när jag kör själv, men det är fasen inte så lätt alltså. Men ska försöka plåga mig själv lite mer hädan efter.
Fick till lite bilder också, det hör ju inte till vanligheten.

En bra övning för biceps i Cable Crossen. Helt omöjligt att fuska i denna.



Här kör jag vanliga tricepspressar men ser ju när jag tittar på bilden att de enda musklerna som syns är nackmusklerna. Men jag är glad ändå, bättre där än ingenstans :)
 


Imorn är det exakt två veckor tills vi åker till Puerto Rico och jag bestämde mig idag för att lägga om träningen fram tills dess. Jag kör bara tre övningar på varje muskelgrupp och ökar på cardion till 45 minuter efter varje pass. Har jag inte kommit iväg på promenad på morgonen så blir det 60 minuter på kvällen och bara två styrkeövningar.
Kosten ska vara 100% dessa veckor, ingen ätardag förs fredag 15e då vi ska bowla med släkten och ut och äta på kvällen.
Håller jag detta i två veckor så kommer jag vara i hyffsad form tills vi åker. Två veckor är inte mycket men nåt kilo ner ska det allt bli innan bikinin ska på.

Sen när jag kommer hem igen så är det dags att lägga fokus på dieten igen så jag börjar traska ner mot målet igen. Jag har ju inte varit ett dugg motiverad men nu börjar jag faktiskt känna mig taggad.
Det är liksom dags att ta den här sista biten nu också.
Kör bara kör!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar