måndag 4 februari 2013

Räkna kalorier

Igår skrev jag ju om att jag skulle försöka tajta till mig lite inför semestern om två veckor. Började satsningen med att sova mig igenom promenaden i morse. Jag var så sjukt trött och fortfarande bakis sen helgen, så det blev till att somna om istället. Tog igen det ikväll istället och stod på maskinerna i en timme.
Jag lyckades hålla mig till tre övningar på styrkan, svårt att bara köra tre, men det gick :)
Jag måste lära mig bli bättre på att fokusera på det som måste fokuseras på och inte bara det som är kul.

Jag tänkte att jag skulle hålla koll på kalorierna dem här veckorna och då är appen helt oslagbar. Enligt appen ska jag ligga på 2000 kcal per dag i intag men jag minskade det manuellt till 1700 istället. Jag vet ju inte vad jag väger nu, men det borde vara 79-80 tror jag nog. Det känns som sagt helt ok i kroppen och då brukar det vara under 80 precis.

Jag känner mig väldigt taggad att köra på med dieten nu så det finns inget att tveka på.

Kör bara kör!!!


 
Så här ser mitt dagliga intag ut. Mest kcal till frukost och det beror helt klart på att det är då jag äter kolhydrater. Snacks/Annat är mina mellanmål. Idag var det en proteinshake, kesella och nötter.

 
 
798kcal på förbränningen är inte illa. Och då tog jag ju inte min morgonpromenad som jag skulle idag. Så jag kommer ligga på runt 800kcal om dagen i förbränningen.
 
Total kaloriförbränning blev idag 2621 och intaget blev 1560, det blir ett underskott på ca 1000kcal och det känns väldigt bra.
Ett kilo fett innehåller 5000kcal, så nånting kommer allt ske innan vi åker. Självklart inte speciellt mycket, men nåt är bättre än inget :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar