söndag 10 februari 2013

Veckans kcal


 
 
Nog för att jag vetat om att ätardagarna innehåller en hel del kalorier men efter att för första gången faktiskt ha skrivit in allt jag stoppar i mig så är jag helt jäkla chockad. Inte konstigt att man inte går ner nå som man vill när man moffar till ordentligt på lördagarna.
Nu blev ju iofs denna lördag lite väl eftersom vi köpte hamburgare på Max till lunchen. Annars brukar vi äta en bra lunch och sen till middagen köper vi nåt ute. Men nu blev det alltså två mål. Men jag skrev in allt och som ni ser hamnade jag på ca 5600 kcal och 329% av mitt dagliga intag. Om man tar bort det jag förbrände den dagen så hamnade jag på ca 3300 kcal. Det är 3 dagars diet helt bortkastat.
 
Det här fick verkligen upp mina ögon för hur mycket mina ätardagar egentligen betyder för mitt resultat.
När jag kommer hem från semestern så kommer jag vara lite hårdare mot mig själv när det gäller dessa ätardagar. Det får inte spåra så här. Det är ju helt galet!



 
Måndag: in 1560 ut 2621 = 1061
Tisdag: in 1610 ut 3011 = 1401
Onsdag: in 1610 ut 2898 = 1288
Torsdag: in 1545 ut 2705 = 1160
Fredag: in 1175 ut 2768 = 1593
Lördag: in 5595 ut 2293 = +3302
Söndag: in 1663 ut 2873 = 1210
 
Den här veckan hamnar jag på ungefär -4400 kcal. Det känns helt ok, eller det känns väldigt bra. Men nu när jag vet om hur mycket min lördags förstörde så känns det ändå inte lika bra som det skulle gjort om jag inte visste nåt om den :)
Men men, man lär sig iaf.
 
Jag vägde mig för första gången på väldigt länge. 78,4kg känns faktiskt helt ok. Jag känner mig fräsch i kroppen, varken slapp eller pluffsig.
 
Men nu väntar en ny vecka. Sista veckan innan vi åker till värmen. Det finns inget annat än att ¨köra på. Kör bara kör!!!

2 kommentarer:

  1. ja bara en hamburgare till ett stort mål är ju 600 kcal:( , sen strips och dipp på det, så även utan läsk med socker så är det redan för mkt :P helt galet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Josefin, Grand de Lux Cheese´n bacon innehåller över 800 kcal :/

      Radera