onsdag 13 februari 2013

Piffat till bloggen lite

Men jag är inte klar än. Sjukt störande vattenstämpel (heter det så?) mitt på huvudbilden. Körde lite egostyle där, men hey, det är ju faktiskt min blogg så det får ni tåla.

Idag konstaterade jag återigen att jag har sämst koll på mitt träningsschema. På grund av mitt ryggskott så kan jag ju inte köra ben. Och lika glad var jag för det eftersom jag då kunde köra axlar istället. Tjohooo! Trodde jag ja, men det var armar som stod på tur och inte axlar :(
Aja, får se det positiva i det hela och det är ju att det blir axlar imorn istället. Axlar och bröst är ju helt klart mina favoriter. Rygg och armar kommer på sista plats och ben nånstans i mitten. Magen hamnar nog i mellan rygg och armar.
Det där kan verkligen variera, för nåt år sen så var rygg helt klart favoriten.

Det här med rehabträning är verkligen pisstråkigt. Hmm, har jag ens skrivit att jag fick ryggskott i söndags?
Vred till på nåt sätt i hantelrodden och kände direkt att det gjorde lite ont. Inget märkvärdigt just då iaf, men på kvällen kunde jag knappt sätta mig eller resa mig. Måndagen  var smärtsam men ingen jättefara. Men natten till tisdag var hemsk. Jag grät av smärta och kände mig ynkligare än en liten myra. Fick en akuttid hos naprapaten som knäckte lite och masserade mycket. Det kändes genast mycket bättre.
Imorse när jag vaknade så kändes det som nån bytt ut min onda rygg mot en ny och frisk rygg. Underbar känsla!
Den är väl inte helt ok än, men nu kan jag iaf lyfta lite på fötterna och det gör inte jätteont hela tiden.

Så därför får jag köra rehab nu, eller rehab och rehab. Jag får bara köra lugnt och inte kötta på som jag vill. Dels får jag inte springa utan jag måste gå i ett lagom tempo på bandet. Tråk!
Armarna kunde jag ju iofs köra på som vanligt med. Men jag gick ju runt som Agda 90år. Det var inte det lättaste att böja sig ner till golvet för att plocka upp hantlarna. När jag skulle ställa in bänken så skrattade jag åt mig själv. Framåtböjd och använda båda händerna samtidigt, det blev ett no no för ryggskottet. Fick sätta mig ner på huk och försöka ställa in bänken. Folk måste ju undrat vad jag höll på med.

Har ätit ok idag iaf. Igår var ju en kaosdag när det gäller kosten. Choklad, pannkakor, potatisgratäng, semla osv osv. Men men, jag tröstar mig med att jag hade väldigt ont. Den trösten funkar sådär idag, men igår funkade den prima och sötsakerna åkte i en efter en.

Hoppas på att vakna ännu lite bättre i ryggen imorn. Håll tummarna för det!

Just precis där han håller har jag ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar