onsdag 6 februari 2013

Sjukt skön träning (efteråt iaf)

I förmiddags blev det en vinterpromenad med Sarah och Line. Vi hade sagt att om det inte snöar så går vi. Det gjorde det inte - till en början. Sen snöade det toalock typ. Jag får så himla dåligt samvetet för Emilija som sitter där och blir alldeles blöt i ansiktet av all snö. Känner mig som världens sämsta mamma och stackars Sarah får lyssna på mitt gnäll.
Men ca en timme var vi ute iaf, det är ju väldigt skönt när man kommer in igen.

Var inte alls laddad när det var dags för gymmet några timmar senare. Men efter några härliga energifyllda sms från min gums så kändes det lite lättare att åka iväg. Den tjejen sprider så mycket energi att det är helt galet.

Började med 10 minuter uppvärmning på bandet. Jag värmer ALLTID upp ordentligt nu när jag ska springa. Höften känns inte alls längre, peppar peppar.... Har ju iofs bara sprungit 2km som längst, men ändå. Den känns inte och det är huvudsaken.
Efter 10 minuter så startade jag om bandet på 20 minuter och körde intervaller.
1 minut på 6km/h - gång
1 minut på 8km/h - jogg
1 minut på 13km/h - sprint

Svettig som en gris och nöjd som fasen så satte jag igång med benträningen.
Benböj 80kg
Utfall 50kg
Benspark 60kg
Sittande benpress160kg
Raka marklyft 40kg
Sittande vadpressar 20kg

Jag fick lov att ge upp dem raka marklyften efter 2 set. Jag var så skakig i benen och det fanns ingen balans alls. Jag kör inte nå vidare tunga marklyft utan kramar mer ut det sista. Böjarna och pressarna ska vara tunga, sen är det "krama" som gäller.

Idag hann jag inte äta mellanmålet innan träningen så jag tog prot.shaken då och tog min keselladrink när jag kom hem istället. Den är såååå god!


Har skött kosten 3 dagar av 3 nu, bra Nina! Ligger runt 3000kcal i förbränning om dagen (inkl. sömn och vila) och med 1700kcal i intag så blir det ett bra minus om dagen. Det känns redan lite i kroppen och jag springer på toa som en tok, så nog släpper kroppen på vätskan allt.
Nu är det bara hålla i så kommer det bli finfint tills bikinin ska på :)

 


 
 
Haha, såg nu att jag lyckats hamna på exakt samma kcal.intag både tisdag och onsdag, men jag har inte ätit samma sak. Hehe, måste ju vara utomordentligt bra räknat då :)
 
Nu ska jag äta onsdagens middag. Köttfärsbiffar och Sataras.
 
Gokväll på er!


 

4 kommentarer:

  1. Fan så bra du är Nina!! Du är en inspirationskälla!! :)
    Vad är det för app du använder?

    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara, vad snällt att du skriver så. Jag blir så glad när nån bemödar sig en kommentar och när du skriver så där så blir jag bara ännu mer peppad :)

      Appen heter Kaloriräknaren och är gratis :)

      Radera
  2. Ja fy fasiken!! Jag blir så peppad och har ett mål jag med, den 18 april åker vi till London och då vill jag ha gått ner minst 8kg och med dig som inspiration och förebild så kommer jag fixat! :)
    Du har blivit så fin gumman :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart du fixart!!
      Du får se London framför dig, hur du går i vårsolen och kan shoppa nya kläder som sitter kanon på kroppen :D

      Radera