tisdag 15 juli 2014

B.A.B.Y-tisdag

Jepp, tisdag igen. Äntligen tisdag rättare sagt! Jäklar vad jag gillar tisdagskvällarna, det finns inte många träningar eller vardagar som kan mäta sig med mina tisdagar nu för tiden. Tack Malin Nylén och B.A.B.Y Runners Team Sverige att vi fick starta upp ett team i Eskilstuna. Succé är det enda rätta ordet, en riktig SUCCÉ!
Jessica hade den gemensamma Sverigetröjan på sig idag :) Själv älskar jag ju rosa så gillar vår Eskilstunatröja mer, men det är ju alltid trevligt med en lagkänsla som en gemensam tröja faktiskt ger, så kommer det upp beställningar igen så ska jag se till att beställa en. Jag har för mig att det skulle finnas möjlighet att beställa i höst igen. 

63 brudar var vi idag, mitt i semestern så var det alltså 62 andra tjejer som ville träna tillsammans. Så sjukt jäkla kul! Vi kör på hela sommaren så om jag har nån läsare här som ännu inte tagit steget att komma en tisdag så finns chansen hela sommaren :)



Efter uppvärmningen delade vi upp oss i tre ungefär lika stora grupper. 
Station 1 - Jogg lite kortare än 1 km
Station 2 - Backintervaller 
Station 3 - Intervall på plan mark

Ikväll körde vi ett varv, förra gången vi körde det här upplägget så körde vi två varv. Men den gången skiftade vi efter exakt 5 minuter, nu skiftade vi när hela gruppen var tillbaka från joggingrundan. Förra gången så joggade man bara lite runt i området så man var i närheten efter 5 minuter. Det här upplägget funkade jättebra, det räckte gott och väl med ett varv. Det blev mellan 8-10 minuter på varje station. 

Styrkedelen bestod idag av benböj och planka. 
Benböj med väldigt brett mellan fötterna 45s
Stanna i djupt läge 15s
Upprepa 2 gånger innan vila och skaka loss i benen. 

Lite mindre brett mellan fötterna och samma upplägg igen. Tredje och sista omgången så hade vi axelbrett mellan fötterna, samma tidsupplägg. 

Som avslut körde vi en Tabata-planka. Jag tror iofs vi fick en bonusintevall. Vanligtvis är det 8 omgångar men jag tror bestämt att vi fick till 9 omgångar :)

Ikväll hann vi med lite gemensam stretch också, vilket alltid är trevligt så man hinner prata lite utan att flåsa och ha andan i halsen, haha!
Tack för ikväll tjejer, återigen en sån där underbar tisdag ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar