måndag 28 juli 2014

Uppdatering från Sarajevo

Jag börjar med en bild från mitt bloggperspektiv denna kväll :)

I förrigår kväll var vi äntligen framme här i Nebocaj. Flygresan gick kanon bortsett från joppe spm checkat in sitt bagage men sen ångrat sig och inte ville boarda flyget. Vilket resulterade i att bagagesnubbarna fick gå igenom alla resväskor på planet för att hitta just denna väska och lyfta av planet. De och vi hade tur för de hittade den redan efter en kvart så vi blev inte så försenade ändå. 

När vi kom fram sprang jag direkt upp till vår helt nya lägenhet för att se hur den blev. Förra året var det bara ytterväggar. Och jag blev helt paff!!! Den är bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. 
Mitt och Damirs rum har en utsikt som är helt sagolik... 




Vi har det precis så där härligt som man bara kan ha. Mamma och pappa verkar trivas bra dem också. Jag tror pappa är lite chockad hur fint allt är här. Omgivningen och utsikten är svårslagen. 

Jag och mamma har tagit en morgonpromenad både igår och idag. Det är 1,7 km neråt och sen 1,7km uppåt för att komma tillbaka. Och det är verkligen uppåt. Med den tunna och fuktiga luften blir det otroligt jobbiga 3,4km. Det dryper svett om mig när vi är tillbaka. Igår körde jag en cirkel med armhävningar, plankan och dips och idag körde jag rygg, plankan och axelpushups. 
Det är perfekt att mamma också vill gå för då blir det mycket lättare att komma ut varje morgon. Jag måste dock försöka springa nån dag också så jag inte tappar allt för mycket. Ska ju trots allt springa en mil om några veckor. Pjuh!!!!

Idag var vi in till Sarajevo och traskade runt. Åt goda cevapi och bara strosade. 

Nu ska jag lyssna lite på min bok. Just nu är det Zlatan som gäller och jag gillar den faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar