onsdag 9 juli 2014

En bra start på dagen

Så här i semestertider så kan det vara svår att få till sin vanliga träning. Löpningen har blivit väldigt lidande och den senaste rundan på 5km kändes rent ut sagt förjävlig. Det var väldigt tungt. Kändes ju sådär inför Blodomloppet i slutet av augusti då jag anmält mig till att springa milen. Hua!
Men imorse tänkte jag att det är lika bra jag biter i det där sura äpplet och ger mig ut på en runda direkt. Mamma och pappa var båda hemma så jag hade barnvakt och inte speciellt många ursäkter till att inte ge mig ut. Klockan var strax efter 8 på morgonen och värmen var inte så extrem än. Men jag valde att bara springa en kort runda på 3 km för att boosta egot lite med att jag faktiskt har sprungit och det kändes bra än att det bara ska kännas skit för att jag inte orkar lika långt som för en månad sen. Ibland får man vara snäll mot sitt ego, eller taktisk, jag vet inte men det funkar iaf :)

När jag kom tillbaka googlade jag fram ett HIIT-pass på 10 minuter så jag fick ett pass på 30 minuter. Dösvettig och väldigt nöjd med min start på dagen.

Vill tipsa om en kvarg/yoghurt som finns på Lidl. Perfekt att göra smoothies på eftersom den innehåller rätt mycket protein. I med lite frukt och mixa alltihop så får du en kanongod frulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar